A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán

Autók, 2018.11.23

A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán X5-ös modelljének legújabb változatával - közölte Massimiliano Di Silvestre, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója, az új modell pénteki, magyarországi bemutatóján.

Ismertetése szerint a BMW X5-ös 1999-es megjelenésekor az egyik első szabadidőautó (SUV) volt, és mára ez a kategória már a legnépszerűbbé vált a világon. Az X5-ös eddigi, három generációjából összesen 2,1 millió darabot adott el a BMW világszerte.

Salgó András vállalati kommunikációs igazgató kiemelte: az X5-ös modell magyarországi népszerűségét mutatja, hogy az előző, most kifutó generációjából idén januártól októberig többet adtak el (259 darab), mint tavaly ugyanebben az időszakban.

A BMW Magyarország rekordértékesítéssel zárta az előző évet: 2016-hoz képest 13 százalékkal több, 2698 BMW-t adtak el. A BMW nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is rekordévet zárt az eladásokat tekintve tavaly: 2 088 283 BMW-t adtak el, a csoporthoz tartozó MINI és Rolls-Royce márkák eladásával együttesen ez lett a cég eddigi legjobb értékesítési éve.

Magyarországon még hangsúlyosabb a BMW szabadidőautók piaca, mint globálisan, itt az X modellek a márka értékesítésének 37 százalékát tették ki 2017-ben. Tavaly összesen csaknem ezer darab X modell talált gazdára Magyarországon.

A BMW a magyarországi újautópiacon 2,3 százalékkal részesedik, azonban a prémium szegmensben a részesedése 23 százalék volt tavaly.

A cég értékesítési árbevétele öt százalékkal, közel 99 milliárd euróra emelkedett, adó előtti eredménye 10 százalékkal, 10,66 milliárd euróra nőtt, nettó nyeresége pedig 8,7 milliárd euró lett, 26 százalékkal magasabb az előző évinél.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!