A márkaszervizek fontosságáért kampányol a Skoda

Autók, 2016.10.09

A személygépkocsik passzív balesetvédelmi rendszerének romlását okozhatja, ha a járművet nem a márkaszervizben javíttatja tulajdonosa - állítja a Skoda, amely kampányt indított a szakszerű szervizelés érdekében.

Dalnoki Balázs, a márkát forgalmazó Porsche Hungaria Skoda márkaigazgatója újságíróknak hangsúlyozta: egy közúti baleset kimenetelében meghatározó jelentősége van annak, hogy a gépkocsi milyen állapotban van.

Megjegyezte: Magyarországon az autók átlagéletkora 12 év körüli, emellett jellemző, hogy a javításoknál a márkaszervizek háttérbe szorulnak. Szerinte ennek is köze van ahhoz, hogy Magyarországon az egy gépkocsira jutó halálos közúti balesetek száma magas, a 2014. évi statisztikák alapján 204 volt, míg az európai uniós országok átlaga ennek a fele.

A Skoda összehasonlító törésteszttel demonstrálta, hogy mekkora különbség lehet a gyári előírásokat alkalmazó hivatalos márkaszerviz és egy márkafüggetlen javítóműhelyben végzett javítás között, amikor a tulajdonos azt tartja szem előtt, hogy járműve minél hamarabb visszatérhessen a forgalomba, és ez minél kisebb költséggel járjon.

A Skoda szakértői rámutattak: a gyári előírásoknak megfelelő javítás során a jármű eredeti biztonsági jellemzői megmaradnak, ezzel jobban szolgálja az életvédelmet.

A Skoda bejelentette azt is, hogy karosszéria szakértői programot indít, amelyben auditálják a márkaszervizeket. Két partner már megszerezte a minősítést, de a jövő év első negyedévére már országszerte 28 ilyen partnerrel számolnak.

Magyarországon 65 Skoda márkaszerviz van, közülük 39 a márka kereskedelmével is foglalkozik. A Skoda jelenleg 9,4 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a magyarországi újautó-piacon, az idei első háromnegyed évben 6329 személyautót értékesítettek.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!