Az új Skoda sűrített gázzal hajtott típusa

Autók, 2014.03.12

Nem régiben ismertté vált, hogy a Skoda sikerszériájából, az Octaviából gyártásba került a CNG változat. Ennek az 1,4 TSI motoros modellnek kiugró piaci értékesítési eredménye előre vetíthető. ...

Nem régiben ismertté vált, hogy a Skoda sikerszériájából, az Octaviából gyártásba került a CNG változat. Ennek az 1,4 TSI motoros modellnek kiugró piaci értékesítési eredménye előre vetíthető. A más VW konszern termékben már megismerterőforrás az Octaviában a 110 lóerős változatában kerül beépítésre és Start-stop rendszerrel is vigyáz a hatékony energia felhasználásra. A gyár mérései alapján az átlagfogyasztás 5,1 Nm3, 3,5 kg 100 km-re, ami nem csak remek, 12 Ft-os kilométer üzemanyagköltséget jelent, de 97 g/km CO2 kibocsátása is példás, csaknem eléri az Unió által 2020-ra előírt kibocsátási szintet. Az Octavia G-TEC két, összesen 97 literes palackot rejt a teljes értékű csomagtartó alatt, ez mintegy 21 köbméter, 15 kg-nyi üzemanyagnak felel meg, a hatótávolság tehát meghaladhatja a 400 km-t. Kiegészítésül 50 literes benzintartály megmaradt, ami további 900 km feletti utazást tesz lehetővé.

Az Octavia csak 10 °C alatti hűtővíz hőmérsékleten indul benzinnel, különben CNG befecskendezéssel hozza működésbe az indítómotor. Az 1,4 TSI motor több ponton módosult a gáz üzemhez, változott a szelepvezérlés és a szelepülékek is edzettebbé váltak. A turbó karakterisztika és a 3-utas katalizátor is módosult a CNG üzemhez.

A G-TEC eltérő súlyeloszlása miatt az elöl McPherson, hátul többkaros független felfüggesztésű Octavia futómű rendszerét is áthangolták a Skoda mérnökei.

A genfi autószalonon a Skoda tovább lépett és egy, a márkától még teljesen szokatlan formatervű és technikai felépítésű prototípussal rukkolt elő. A VisionC egy ötajtós kupé karosszéria, amely légellenállás csökkentésén túl, számos ponton elvégzett fogyókúrával is igyekszik mutatni a jövő irányát. A súlycsökkentés érdekében ahol csak lehetett nagyszilárdságú acélra cserélték a korábban használt lemez anyagot, alumínium burkolattal vették körbe az autót és természetesen a földgáz-hajtást is bedobták, méghozzá szénszálas tartályokkal vigyázva a tömegviszonyokra. A VisionC ugyan azt a teljesítményű motort kapta, amit az Octavia, itt azonban a karosszéria tervezőinek hatására 214 km/h végsebesség érhető el. A gyári mérések szerinti fogyasztás 91 g/km-es CO2 emissziót eredményez.

forrás:MGKKE

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!