A politikus az 1,2 milliárd forintos költségű fejlesztést bemutató sajtótájékoztatón kifejtette, a szegedi Oskola utca az ország egyik legforgalmasabb kerékpárútja, a Belvárosi híd szegedi hídfője pedig az egyik legzsúfoltabb kerékpáros csomópont.
A forgalmi dugók akadályozzák a Szeged-Újszeged közötti közösségi közlekedést és lassítják észak-déli irányú forgalmat is - közölte az alpolgármester.
A forgalomszámlálási adatok és modellszámítások alapján kidolgozott átalakítások egyik legfontosabb célja a kerékpáros forgalom biztonságosabbá tétele. Az egy évig tartó munkálatok során az Oskola utcában irányhelyes kerékpáros sávokat hoznak létre, a hídfőnél a közösségi közlekedést segítő forgalmi sávokat alakítanak ki, újratervezik a Belvárosi híd csomópontjának jelzőlámpás irányítását és megszűnik a Tiszával párhuzamos, észak-déli gépkocsi forgalom - tudatta Nagy Sándor.
A fejlesztésnek köszönhetően jövő nyárra felgyorsul a tömegközlekedés és a Szeged és Újszeged közötti gépkocsiforgalom - tette hozzá.
A közlekedésfejlesztéshez városrehabilitációs elemek is kapcsolódnak: növelik az Oskola utcán a gyalogos számára rendelkezésre álló területet, a "hőszigethatást" pedig egy új fasor telepítésével csökkentik - mondta az alpolgármester.
A beruházás kivitelezője a Délút Kft.
Az elsősorban az utakat és járdákat érintő munkálatok előtt az önkormányzat vízügyi építési alapjának terhére 223 millió forintból felújítják az Oskola utca és Stefánia ivóvíz-gerinchálózatát - közölte a politikus.
(MTI)
Címkék
Oskola utca
Felújítás
Nagy Sándor
Véleménye van? Szóljon hozzá!