Ismertette, tavaly nyáron azért nem írták alá a bérmegállapodást, mert nem láttak garanciát arra, hogy a minimálbér és infláció emelkedése esetén az alapbérük ehhez igazodna. Felidézte, hogy tavaly a mozdonyvezetőknél sem volt béremelés a vasútnál, miután a hároméves bérmegállapodás 2021-re nulla, 2022-re 10, 2023-ra pedig 5 százalékos béremelésről szól.
A Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke elmondta, a 2021. évi reálkereset-veszteség kompenzálására 546 ezer forint kifizetését kérik a munkáltatótól mozdonyvezetőnként a tavalyi kollektív munkaügyi vitához készített számításuk alapján, és megjegyezte, hogy a tárgyalások nem vezettek eredményre.
A szakszervezet közleménye szerint a MÁV-START Zrt.-vel szemben kezdeményezett, eredménytelen kollektív munkaügyi vitát követően felmérik január 20-áig a tagság támogatását egy munkabeszüntetéshez a reálkereset-veszteség kompenzálásának kikényszerítésére.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete ügyvivő bizottsága január 12-i ülésén megállapította, hogy mozdonyvezetők több mint kétharmada már eddig is támogatta aláírásával a sztrájk megtartását.
Az ügyvivő bizottság a küldöttközgyűlés február 2-i ülésére javaslatot terjeszt a sztrájk időpontjáról és időtartamáról - írja a Mozdonyvezetők Szakszervezete közleményében.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!