Az EB mobilitási csomagjának szakmai kérdését vitatták meg az EP konferenciáján

Belföld, 2017.11.23

Az Európai Bizottság november elején bemutatott mobilitási csomagjának hatásait tekintették át a közuti fuvarozók szempontjából az Európai Parlamentben csütörtökön azon a konferencián, amelyet  Deli Andor magyar, Wim Van De Camp holland és Elzbieta Lukacijewska lengyel néppárti EP-képviselők szerveztek.

A Közlekedési és Turisztikai Bizottság (TRAN) kétnapos ülésén Deli Andor, a Fidesz-KDNP európai parlamenti képviselője arra hívta fel a figyelmet, hogy a közlekedési szektoron belül egyértelmű szabályokra, a bürokrácia és az adminisztratív terhek csökkentésére és az egységes belső piac megőrzésére van szükség, miközben küzdeni kell az illegális tevékenységet folytató cégek és visszaélések ellen.

A néppárti politikus fenntartásainak adott hangot azzal kapcsolatban, hogy az uniós bizottság javaslata megfelel-e mindezeknek az elvárásoknak. Kijelentette, a mindennapok munkáját tükröző megoldásokat kell találni, amelyek csökkentik a bürokráciát és a nemzeti protekcionizmust. Véleménye szerint nem szabad megengedni, hogy a fuvarozók helyzetének uniós szintű rendezését egyes tagállamok saját belpolitikai célkitűzéseik megvalósítására használják.

"A fuvarozók nem lehetnek nyugat-európai tagállamok belpolitikai játékának eszközei" - fogalmazott.

Olyan európai jogszabályra van szükség, mely figyelembe veszi minden tagállam és minden piaci résztvevő, beleértve a kis- és középvállalkozások érdekeit is, hiszen a közös cél az áruk és szolgáltatások mihamarabbi eljuttatása a felhasználókhoz, vevőkhöz - hangsúlyozta a képviselő.

Közleménye szerint Lajkó Ferenc, a Waberer's International vezérigazgatója, az egyik legnagyobb európai fuvarozási vállalat vezetője konkrét példák segítségével igyekezett meggyőzni a jelenlévő európai parlamenti képviselőket, hogy a javasolt adminisztratív és pénzügyi többletteher nincs összhangban a Bizottság által kitűzött célokkal.

Krajcsovics Pál felszólalásában aggodalmát fejezte ki a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete nevében, mert, mint mondta úgy érzik a tervezett módosítások jelentős hátrányt jelentenek majd a tagoknak.

A 2017 májusában elfogadott Európa mozgásban című uniós mobilitási intézkedéscsomag a szociális kérdések mellett felveti egy egységes európai autópályadíj-rendszer szükségességét, a közúti árufuvarozás piacára való könnyebb hozzáférést és a vezetési és pihenőidők felülvizsgálatának szükségességét. A csomag 7 jogszabály-tervezetet tartalmaz, melyek egyike külön foglalkozik a közúti fuvarozás szociális aspektusaival és külön jogszabályban fektetné le annak szabályait.

A jogszabálytervezet második részét, amely a Tiszta mobilitásról nevet viseli 2017. november elején fogadta el az Európai Bizottság. A csomag támogatja a tisztább üzemű járművek használatát, könnyebben hozzáférhetővé tenné az alternatív energiákat, újraértelmezheti és szigorítaná a széndioxid-kibocsátási szabványokat, valamint kitér a buszos személyszállításra és a kombinált árufuvarozásra is.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!