Elmondta, a közlekedésfejlesztési projektet a MÁV és a MÁV-START alkotta konzorcium a Közlekedési operatív program 1,9 milliárd forint és az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program 1,4 milliárd forint forrásából valósította meg.
A fejlesztés húsz hónap alatt valósult meg.
A MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese kiemelte: a projekt megvalósításával a 8000 kilométer, nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat-karbantartása jobban tervezhetővé, a mintegy ezer milliárd forint értékű vagyon kezelése, működtetése hatékonyabbá válik.
A 17 ezer épületből és 21 ezer földterületből álló ingatlanvagyon és a gördülőállomány üzemeltetése is hatékonyabb lesz, javul a szolgáltatások színvonala - tette hozzá.
Czibók Zoltán, a DXC Technology magyarországi ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy a MÁV közlekedésfejlesztési projektje Közép-Európában az egyik legnagyobb alkalmazáskonszolidációs-fejlesztés.
Ablonczy Balázs, az alapszoftvert szállító SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az utóbbi 3-5 évben a nemzetközi közlekedési ágazatban egyre több területen előterébe kerül a digitalizáció, és a MÁV is egyre inkább innovatív vállalattá válik.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!