Fónagy János: a fejlesztések között szerepel az M4 gyorsforgalmi út is

Belföld, 2016.11.30

A kormány döntésének megfelelően 2022-ig mintegy 2500 milliárd forintot fordítanak közútfejlesztésre, a beruházások között szerepel a 4. számú főút tehermentesítését szolgáló M4 gyorsforgalmi út Budapest és Törökszentmiklós (Fegyvernek) közötti szakaszának több ütemű kiépítése - közölte Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára szerdán a parlament honlapján közzétett írásbeli válaszában.

Az államtitkár Gőgös Zoltán (MSZP) országgyűlési képviselőnek válaszolt, aki Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztertől azt kérdezte, megépül-e, és mikor épül meg az M4/M8 autópálya/autóút.

Fónagy János közölte: a gyorsforgalmi út Budapest és Cegléd közötti szakaszára a kivitelezési közbeszerzés lezárult, a látványos kivitelezési munkák 2017 elején kezdődhetnek meg. A projekt keretében Üllő-Albertirsa között új nyomvonalon épül a 2x2 sávos gyorsforgalmi út. Albertirsa és Cegléd között a meglévő 2x1 sávos szakaszokat 2x2 sávosra bővítik. A tervek szerint a teljes szakasz 2019 harmadik negyedévére készül el.

A Cegléd-Abony közötti szakaszon az előkészítési munkálatok folyamatban vannak. A kivitelezés a tervek szerint 2019 első negyedévében kezdődik, és 2021 második negyedévében fejeződik be.

Az Abony-Törökszentmiklós (Fegyvernek) közötti 28,9 kilométer hosszú 2x2 sávos autópálya keresztmetszetű szakasz építése 2013-ban kezdődött meg és 2015-ben - az uniós források ellehetetlenülése miatt - leállt. A szakaszon autópálya helyett 2x2 sávos autóút épül, ezért új tervezés szükséges. A tervezésre vonatkozó ajánlati felhívás 2016 októberében megjelent, az ajánlattételi határidő 2016. december 1. A kivitelezés várhatóan 2017 harmadik negyedévében kezdődik és 2019 negyedik negyedévében fejeződik be.

A közeljövőben szintén a kivitelezési fázisba ér az M4 gyorsforgalmi út Berettyóújfalu-Nagykereki országhatár közötti szakasza, a munkálatok befejezését legkésőbb 2019-re tervezik - ismertette az államtitkár.

Fónagy János válaszában kitér arra is, hogy a kormány kiemelten kezeli a hazai közúti közlekedés fejlesztését, elkötelezett a megyei jogú városok gyorsforgalmi bekötése, az autópályák országhatárig vezetése, nemzetközi gyorsforgalmi úthálózatba kapcsolása mellett. A korábbi, projektszintű kormányzati szemléletet egységes, áttekinthető fejlesztési koncepció váltotta fel, amelyben mind az európai uniós, mind a hazai költségvetési forrásból megvalósuló projekteket nevesítették, új fejlesztésről csak a projektlistáról szóló döntéssel együtt lehet határozni.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!