Homolya: a kormány minden közlekedésfejlesztési tervét megvalósítja 2022-ig

Belföld, 2016.11.11

Mintegy 3700 milliárd forintból bővül Magyarország gyorsforgalmi- és vasúthálózata 2022-ig - jelentette ki a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos pénteken Egerben.

Soha nem látott mértékű, hazai és uniós forrás áll Magyarország rendelkezésére, hogy 2022-ig korszerűsítse és kibővítse gyorsforgalmi- és vasúthálózatát - hangsúlyozta Homolya Róbert, Nyitrai Zsolttal, Eger és térsége fideszes országgyűlési képviselőjével és miniszteri biztosával, valamint Habis László egri polgármesterrel tartott egri sajtótájékoztatóján.

A közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos kifejtette: a kormány még ősszel 2500 milliárd forintos közútfejlesztési tervről döntött, melynek mintegy 60 százalékát hazai költségvetésből fedez, és csupán 40 százaléka uniós forrás.

2022-ig mintegy 900 kilométer hosszúságú, 2x2 sávos autópálya, vagy autóút épül meg, mellyel az ország gyorsforgalmi úthálózata 30-40 százalékkal nő - hangsúlyozta Homolya Róbert. E fejlesztéseknek egy része a megyeszékhelyeket köti be a gyorsforgalmi úthálózatba, másik részük az autópályákat hosszabbítja meg az országhatárig - tette hozzá.

Homolya Róbert a vasúthálózati fejlesztésekkel kapcsolatban elmondta: 2022-ig mintegy 1200 milliárd forint áll Magyarország rendelkezésére, hogy a nemzetközi szabványoknak megfelelően korszerűsítse a pályaszerkezetet és új mozdonyokat vásároljon.

Nyitrai Zsolt, Eger és térsége fideszes országgyűlési képviselője, miniszteri biztos arról beszélt: húsz éves ígéret a heves megyeiek számára az Egert az M3-as autópályával és a fővárossal összekötő 2x2 sávos gyorsforgalmi út, mely a kormány közlekedésfejlesztési tervének köszönhetően végre megépülhet.

Kifejtette: a 19 kilométeres M25-ös autóút építésének első ütemében 2018-ig Mezőkövesdet az autópályához csatlakoztatják, tehermentesítik Andornaktályát és Nagytályát, valamint Eger déli közlekedési csomópontjait is átalakítják. Ezzel kapcsolatban a közbeszerzést kiírták, a munkaterületet jövő év elején vehetik birtokba a gépek.

Szavai szerint 2017 elején megkezdődik a közbeszerzési eljárás az Eger és az Andornaktálya közötti szakaszon is, 2018 elején pedig Andornaktálya és Füzesabony között. Mint fogalmazott: egy lassú és nehéz fejlesztésről van szó, hiszen eredetileg csak 2x1 sávos közút volt a terv, de Orbán Viktor miniszterelnöknek köszönhetően 2x2 sávosra bővült a beruházás.

Nyitrai Zsolt arról is beszélt: történelmi léptékű Eger másik fejlesztési lehetősége is, amelynek köszönhetően, intermodiális csomópontok kialakításával javulni fog az autóbusz- és a vasútállomás közötti közlekedés. Ez a beruházás 2019-ben kezdődhet el és 5 milliárd forintból valósulhat meg.

Habis László, Eger polgármestere hangsúlyozta: kiemelkedő és történelmi jelentőségű a város számára, hogy intermodális csomópontjai lesznek, és az M25-ös révén végre bekerül az ország vérkeringésébe, mert gazdasága az iparon és az idegenforgalmon alapul.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!