NMHH: továbbra is kevés magyar terméket hirdetnek a tévékben

Belföld, 2020.03.19

Az új tévéreklámoknak mindössze 3,5 százaléka népszerűsít magyar terméket vagy szolgáltatást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén elfogadott, új tanulmány szerint.

Az NMHH kommunikációs igazgatósága az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében azt írta: a hatóság 34 televízió műsorkínálatát vizsgálta, ebben az összes szpot 49 százalékát kitevő, 2806-féle új hirdetést több mint 1,5 millió alkalommal ismételték.

Ez az adat nem mutat lényegi eltérést a két évvel ezelőtti azonos időszakban mért számokhoz képest, akkor 2798-féle új reklámot 1,4 milliószor sugároztak, a közreadott reklámok 47 százalékaként - közölték. Hozzátették: nőtt viszont 2018-hoz képest az egy csatornára jutó összes reklámszpot (mintegy 9 százalékkal, 90 934-ra), az egy csatornára jutó összes új hirdetés (12 százalékkal, 44 556-ra), és az új reklámfilmek átlagos ismétlésszáma (szintén mintegy 9 százalékkal, 540-re). A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon - a többi közt az AXN-en, a Comedy Centralon, a Cool TV-n vagy a Viasat 3-on - láthatták a nézők. Az NMHH felhívta a figyelmet arra, hogy a hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok a korábbi évek elemzéseihez hasonlóan rendkívül alacsony - 3,5 százalékos - esetszámban voltak láthatóak. A visszaesés azonban megtorpant, ugyanis ez az adat 2018 azonos időszakában 2,9 százalék volt - ismertették.

A teljes tanulmány az NMHH honlapján lesz olvasható.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!