Római-part - Tarlós: külön projektként kezelhetik az Aranyhegyi-árok és a Barát-patak védelmét

Belföld, 2017.10.20

A főpolgármester azt javasolja, hogy a római-parti védműtől külön projektként kezeljék az Aranyhegyi-árok és a Barát-patak védelmét. Tarlós István pénteki budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, a javaslatról akár már október végén szavazhat a Fővárosi Közgyűlés.

A főpolgármester közölte azt is, hogy a Fővárosi Csatornázási Művektől kapott egy írásbeli nyilatkozatot, amely szerint az öblözetben egyelőre biztosítható a védekezés, ha a patakok árvízvédelmi fejlesztését belátható időn belül elkezdik és megvalósítják, valamint a Nánási út - Királyok útján lévő védmű árvízvédelmi képességét ideiglenesen megemelik.

Kérdésre válaszolva azt mondta, az Aranyhegyi-árok és a Barát-patak a teljes római-parti lakótelep védelme szempontjából meghatározó, mert a két fenyegető veszély közül a nagyobbikat megszünteti. A két pataknál a védekezés költsége várhatóan 4-5 milliárd forint között lehet, és a jövő év végéig készülhet el - fűzte hozzá.

Tarlós István szólt arról is, hogy a 3-as metró északi szakaszának teljes lezárása november 6-án kezdődik. A csúcsidőben 45 másodpercenként induló pótlóbuszok óránként ötezer embert tudnak majd vinni szemben a metróval, amely egy óra alatt 40 ezer embert képes szállítani. Ezért "lesz majd valamekkora káosz, főleg az első napokban", de a BKV egyeztet a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal (BRFK), hogy rendőrök is segítsék a forgalomirányítást. Ha nem lennének fennakadások a pótlás alatt, az azt bizonyítaná, hogy nincs szükség metróra - fűzte hozzá a főpolgármester.

Kiemelte, a felújítás után olyan metrót kapnak majd az utasok, amely 25-30 évig biztonságosan működik.

Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója elmondta, félmillió embert kell a felszínre terelni a pótlás során. A csúcsidőben beállított 59-60 csuklós busz az utasok 60 százalékát tudja majd elvinni. Többet azért nem, mert 45 másodpercnél gyakrabban nem tudják indítani a buszokat közlekedéstechnikai okok miatt - tette hozzá.

Közölte, sűrűbben és több kocsival közlekedik majd a 12-es és a 14-es villamos, egyes pótlóbuszok az Árpád üzletházig mennek majd, valamint az alternatív útvonalakon is több buszt állítanak forgalomba.

Ezen felül lesznek különböző helyeken tartalék pótlóbuszok, amelyeket szükség esetén be tudnak állítani, de a közúti kapacitás ennek is határt szabhat - jegyezte meg.

Jelezte, az alagúti munkák az egész szakaszon hétvégente folynak majd, ezért ilyenkor a teljes vonalon pótlás lesz, amihez 70-80 buszra és 150-200 sofőrre lesz szükség.

Mindehhez elég busz és sofőr van - emelte ki, hozzátéve, hogy a BKV állományában jelenleg összesen 2100 buszsofőr dolgozik, de jelenleg is folyik a toborzás és a képzés, így remélik, hogy jövő év elejére pár százzal nő majd a sofőrök száma.

A vezérigazgató az autósoktól is türelmet kért a várható dugók miatt, mivel a Váci úton a három sávból egyet lezárnak, a Lehel téren pedig lámpaváltással segítik a buszok megfordulását.

Bolla Tibor kérdésre válaszolva elmondta, jó állapotú, új vagy majdnem új, 1-2-3 éves buszokat állítanak majd forgalomba a metró pótlására.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!