Vargha Tamás rámutatott, hogy a város felgyorsult fejlődését az úthálózatnak is követnie kell, így a tavaly nyáron átadott, Székesfehérvárt nyugatról elkerülő út után most a kormánydöntés értelmében a belső úthálózat fejlesztése indulhat el. Hozzátette: a város déli területeit eddig mindössze egy út kötötte össze, ez a fejlesztéssel megváltozik.
Cser-Palkovics András hangsúlyozta, hogy a vasútállomás mellé tervezett intermodális központ fejlesztésével párhuzamosan zajlik majd az út megépítése. Mint mondta, a végleges nyomvonal kiválasztása heteken belül megtörténik, és várhatóan 2019-2020 körül lesz kész az összekötő út.
A városvezető az elmúlt évtizedek egyik legfontosabb közlekedési fejlesztésének nevezte a kétszer egysávos út megépítését, mert az érintett körzetet a vasútállomásról kiinduló és beérkező vonalak elzárják a város többi részétől. Hozzátette, a Székesfehérvárba beérkező utak kapacitása kiegészítésekre szorul.
Cser-Palkovics András kérdésre elmondta: a pontos nyomvonal ismeretében kezdenek a kapcsolódó területek fejlesztésével foglalkozni, ahol lakóövezetek kialakítása, kereskedelmi jellegű tevékenységek telepítése is elképzelhető. Megjegyezte, a vagyontörvény módosítása nélkül nem tudnak majd kedvezményes árú ingatlanokat kialakítani, mert a jelenlegi szabályozás alapján csak piaci értékesítésben lehet partner az önkormányzat.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!