A közleményben kifejtették, ez esetben a kisebb műsorterjesztő szolgáltatóknak magasabb költségeik keletkeznek, ami versenyhátrányt jelenthet számukra, torzulhat a verseny, a hazai fogyasztók választási lehetősége kevesebb szolgáltatóra, rosszabb ár-érték arányú programcsomagokra korlátozódhat.
Rámutatnak arra, a műsorterjesztő vállalkozások programcsomagokba szerkesztik a műsorszolgáltatóktól vásárolt tartalmakat, ezeket értékesítik a fogyasztóknak. A kisebb műsorterjesztő vállalkozások által viselt magasabb költségek hatással lehetnek a televíziós műsorok kínálatára, a fogyasztói árakra. Ugyanakkor akár pozitív hatásokkal is járhat a fogyasztó számára a nagyobb műsorterjesztők által generált fokozottabb ár- illetve minőségi verseny, az egyes hírközlési szolgáltatók hatékonyságának növekedése.
A vizsgálat során a GVH felméri a műsorszolgáltatók és műsorterjesztő vállalkozások közötti árazási viszonyok alakulását, a műsorszolgáltatás és műsorterjesztés jellemzőit, összefüggéseit, ezek hatását a piaci szereplők stratégiájára, valamint a nagykereskedelmi piacon érvényesülő árakra.
Ha a vizsgálat piaci torzulásokat tár fel, ezek kezelésére a GVH versenyfelügyeleti eljárást indíthat, ajánlásokat tehet a piac szereplőinek, jelzéssel élhet a jogalkotó felé - írják a közleményben.
Az ágazati vizsgálattal a GVH hozzá kíván járulni ahhoz, hogy a vállalkozások közötti verseny a fogyasztók érdekeit szolgálja - közölte a versenyhivatal.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!