Belföldi utazást népszerűsítő kampányt indított a turisztikai ügynökség

Gazdaság, 2017.06.20

A belföldi utazást népszerűsítő kampányt indított a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), amelyben magyarországi úti célok, kulturális és természeti értékek bemutatásával belföldi utazásra ösztönzik a magyar utazni vágyókat.

Az MTÜ keddi, MTI-nek küldött közleménye kiemeli: az augusztus végéig tartó, Magyarország rád vár! - szlogennel indult kampánytól a hazai úti célok iránti érdeklődés erősödését, valamint az utazási időtartam és a belföldi vendégéjszakák számának növekedését várja az MTÜ.

A turizmus versenyképességének növekedése nem várható csak a külföldi turistáktól, a belföldi utazások során eltöltött vendégéjszakák számát is növelni kell. Ez csak úgy érhető el, ha megfelelő attrakciókkal és élménykínálattal ki lehet csalogatni a vendégeket a megszokott üdüléseikből és ajánlani lehet nekik akár helyi vonzerőket, akár családbarát programokat vagy egyéb turisztikai szolgáltatásokat is. A kampány célja, hogy mind több utazót győzzünk meg arról, hogy nemcsak Ausztriába, Horvátországba vagy az Égei-tenger partjára érdemes elutazni - fogalmazott a közleményben Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

Felidézik, hogy a turizmus 2016-ban és 2017 első negyedévében is rekordteljesítményt mutatott, és a legfontosabb mutatók szerint Magyarországot egyre többen választják úti célként mind a külföldiek, mind a belföldön nyaralók. A statisztikai hivatal 2016-os adatai szerint a belföldi vendégek száma (5 815 451 fő) több mint 6 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma (13 827 408 éjszaka) 7 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. A vendégek a szálláshelyeken ugyanakkor átlagosan csak 2,4 vendégéjszakát töltöttek el tavaly.

Az MTÜ a magyar háztartások utazási szokásait vizsgáló idei kutatása szerint, amennyiben lenne jobb minőségű, de elérhető árú szolgáltatás, és ha reklámoznák a kevésbé ismert, de érdekes helyszíneket, azaz a rejtett kincseket, akkor akár hosszabb időre is maradnának a családok egy-egy helyen. A felmérés szerint az is jelentős tényező, hogy van-e a helyszínen vagy a környékén fesztivál, kulturális rendezvény vagy tematikus út.

A kampány kevésbé ismert belföldi kulturális, épített és természeti értékeket mutat be és népszerűsít.

Az MTÜ minden eddiginél hangsúlyosabb szerepet szán a digitális kommunikációnak: külön kampányweboldalt indít és üzemeltet "fedezdfel.itthon.hu" címmel, valamint közösségi média aktivitásokat is tervez. Az ügynökség a legnagyobb nyári fesztiválokra is készül: a soproni Telekom VOLT Fesztiválon, a zamárdi Balaton Soundon vagy a budapesti Sziget Fesztiválon mobiltelefonon is könnyen elérhető bemutatókkal, 360 fokos interaktív túrákkal és egyéb digitális, például virtuális valóság megoldásokkal hívják fel az adott fesztiválra látogatók figyelmét a környéken lévő attrakciókra.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!