Az államtitkár emlékeztetett, hogy az uniós költségvetésből finanszírozott támogatásból a programban Magyarország számára a halgazdálkodás fejlesztésére több mint 16 milliárd forint áll rendelkezésre.
A pénzből a 2007 és 2013 között a Halászati operatív program által megteremtett termelői bázisokat, a halgazdálkodási kis- és középvállalkozásokat fejlesztik, a hagyományos tógazdasági haltermelés versenyképességét növelik, valamint a halételek fogyasztását népszerűsítik.
Ez utóbbinak része a Sziget fesztiválon megjelenő Kapj rá! kampánysorozat is - tette hozzá.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a nyári Kapj rá! roadshow egyik fontos állomása a Sziget fesztivál, mivel az ilyen és az ehhez hasonló rendezvényeken a fogyasztók nemcsak megismerhetik, hanem meg is kóstolhatják a halakat. Az érdeklődők a kóstoló falatok mellett ismeretterjesztő kiadványokból is tájékozódhatnak, amelyek többek között praktikus tanácsokat adnak a halkészítésről és feldolgozásról.
Rámutatott, hogy az egy főre jutó halfogyasztás Magyarországon már közelít a 6 kilogrammhoz, ugyanakkor az uniós átlagfogyasztás 20 kilogramm felett van.
Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szervezet (Ma-hal) szóvivője közölte, hogy halágazat éves árbevétele 12,5-13,5 milliárd forint közötti. Az étkezési haltermelés Magyarországon évente 12-14 ezer tonna, az intenzív telepeken 3500-4000 tonna közötti. A tógazdasági termelés 80-83 százalékát a ponty teszi ki, ezzel szemben az intenzív telepek 90 százaléka afrikai harcsa.
A helyszínen kiadott sajtóközlemény szerint a Kapj rá! kampány a Mahop programban valósul meg 2023-ig az AMC és a Ma-hal együttműködésével.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!