Beépített marketing eszközök használata webáruházak esetében

IT/Tudomány, 2019.11.22

Az online marketing világa folyamatosan változik és fejlődik, ezért a siker érdekében célszerű mindig lépést tartani a legújabb trendekkel.

Shop.unas.hu A vevők megszerzése csak az első lépés, hiszen a vásárlás utáni kommunikáció segítségével vissza is kell juttatni őket a weboldalra a további értékesítések céljából. A következő cikkben az alapvető marketing funkciókat, illetve eszközöket mutatjuk be.  

Az első vásárlást ösztönző funkciók

Új vásárlókat és ügyfeleket szerezni mindig időigényes feladat az online térben megjelenő vállalkozások számára. A weboldal tulajdonosok részére ilyenkor külső szolgáltatások és marketing eszközök állnak rendelkezésre a látogatószerzésre. Az első vásárlást ösztönző funkciók és eszközök minél nagyobb vásárlási motivációt kell, hogy nyújtsanak a látogatók számára.  

Az egyik leghatékonyabb vásárlást ösztönző marketing lehetőség a vásárlói regisztráció jutalmazása. A regisztráció általában maximum néhány percet vesz igénybe a látogató részéről, a cserébe kapott pontokkal azonban már az első vásárlás során pénzt spórolhat. Az UnasShop segítségével elkészített webáruházak természetesen ezt a funkciót is tartalmazzák, így nem szükséges külső, bonyolult megoldásokat igénybe venni.  

A másik fontos marketing eszköz a kuponküldés, amely az offline térben is hatékony lehetőségnek számít az első értékesítések elérése érdekében. A webáruházak előszeretettel alkalmazzák a kuponokat, hiszen teljes mértékben testreszabható, hogy kinek milyen kedvezmény ajánlható fel. A kuponok terén beállítható az is, hogy a kedvezmény százalékos vagy összegszerű formában jelenjen meg a potenciális vásárlók számára.

A visszatérést segítő eszközök

A vásárlók megszerzése után következhet a visszatérést ösztönző folyamatok kialakítása és megvalósítása. Az adott vásárló ilyenkor már ismeri a weboldalt, és időnként vissza is térhet szétnézni a kínálatban. Amennyiben az ügyfél elégedett volt az első vásárlás alkalmával, jelentősen könnyebb lesz újbóli vásárlásra ösztönözni.

A pontgyűjtő rendszerek segítségével a vásárló már az első vásárlást követően pontokat kap, amelyek a következő vásárlás folyamán kedvezményt biztosítanak számára. Minél több pont gyűlik össze, annál nagyobb kedvezményre lesz jogosult a vásárló. A pontgyűjtéssel így folyamatos kedvezmény adható a vásárlóknak, akik a spórolás érdekében vissza fognak térni a webáruházba.  

Az árcsökkenés értesítő használata lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy az adott termék árának csökkenése esetén azonnal értesítést kapjanak. Az árcsökkenés utáni értesítés azért is nagyszerű marketing lehetőség, mivel ilyen esetben a látogatónak szándékában áll megvásárolni a terméket. Ha a termék ára változik, az értesítést követően a potenciális vásárló vissza fog térni a webáruházba.  

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!