Miért nem lehet mindenki a célcsoportod?

IT/Tudomány, 2020.06.18

Lehet, hogy van egy szuper terméked, ami mindenkinek jó. Mégsem lesz mindenki a vásárlód.

Pénztárca Ha a marketingstratégiádban nem határozod meg pontosan, kinek szeretnél értékesíteni, az olyan, mintha géppuskával belelőnél a tömegbe, és a nagyszámú lövedék miatt néhány embert el is találsz. Ugyanakkor a nagyszámú lövedék azt is jelenti, hogy rengeteg pénzt ráköltöttél feleslegesen ahelyett, hogy pontosabban céloztál volna, és csak a minimális lőszert használtad volna fel.  

Ha nem is írtad le papírra, milyen az ideális vevőd, legalább határozd meg, ki lehet, és ki az, akivel biztosan nem akarsz üzletelni!

Honnan látod, ha rossz célcsoportnak dolgozol?

Először csábítóan hangzik, hogy jön sok vásárló, és mindenki veled akar dolgozni, de egy idő után az ügyfelek egy része elkezdi a problémáit rád zúdítani, és egy szép napon azt veszed észre, hogy a problémás ügyfelek elveszik minden idődet, a jó ügyfelek meg szépen sorra kezdenek elmaradozni. Reggeltől estig tüzet oltasz, és sokszor még nem is fizetnek időben. Meg kell tanulni az ilyen vevőknek nemet mondani. A túl sok rossz vevő akár csődbe is viheti a vállalkozásodat.

A vállalkozás indulásánál még elképzelhető, hogy működnek a spontán és ösztönös módszerek, de előbb-utóbb kénytelen leszel leülni és átgondolni, mik jellemzik a célcsoportodat. Nem kell akadémiai székfoglalót írnod ebből a témából, egyszerű konyhanyelven írd le, kik a jelöltek és az ellenjelöltek.  

Az ellenjelöltek kiválasztása egy példán keresztül

A Klikkmarketing egy online marketinggel foglalkozó cég. Az ő esetükben nem kívánatosak azok a partnerek:

  • akik még nem bizonyították (maguknak sem), hogy működőképes a vállalkozásuk,
  • akiknél nincsenek rendben az alappillérek,
  • amelyeknek finanszírozási gondjai vannak,
  • amelyek olyan terméket vagy szolgáltatást árulnak, amely káros az embereknek,
  • amelyek irreálisan rövid időn belül szeretnék az eredményeket.

A jelöltek kiválasztása ugyanezen a példán keresztül

Az ideális jelölt az online marketingügynökség szempontjából az a cég:

  • amely már legalább 1-2 éve stabilan működik a saját területén, 
  • amely több embert foglalkoztat, 
  • amely pénzügyileg is stabil,
  • amelynek eladható termékei és szolgáltatásai vannak, amelyet a piac igényel,
  • amely nyitott a változásokra, és növekedni szeretne.

Összegzés

Ha a fenti példához hasonló módon írásba foglalnád a saját célcsoportod és anti-célcsoportod tulajdonságait, hihetetlen módon megkönnyítenéd a saját életedet. Ha ismered a vevőidet, vevőjelöltjeidet, számtalan helyzetben fogod hasznát látni ennek az ismeretnek. Jobb lesz a célzásod a hirdetésekben, ezáltal kevesebbe fog kerülni a reklámkampány. Egy új potenciális partnerről egyszerűbb lesz eldönteni, hogy érdemes-e vele együttműködni. Kevesebb lesz a reklamáció. Tölts el akár 2-3 órát a tervezéssel, meg fog térülni!

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!