NMHH: a hatóság hatékonyan védi az infokommunikációs fogyasztói jogokat

IT/Tudomány, 2015.07.02

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelemmel és hatékonyan védi az infokommunikációs fogyasztói jogokat - írta a hatóság az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében.

Az NMHH a Baja Ferenc MSZP-s politikus sajtótájékoztatóján, a július 1-jei mobilos szerződésmódosításokkal kapcsolatban elhangzottakra reagált. Az MSZP szerint a kormánynak és az NMHH-nak sokkal hatékonyabb fogyasztóvédelmet kellene biztosítania az infokommunikáció területén; elfogadhatatlannak nevezte, hogy több tízezer ember nem tudott nyilatkozni arról, hogy nem fogadja el a megemelkedett tarifákat.

A médiahatóság közleményében leszögezte: a fogyasztóknak éppen az NMHH hatékony és proaktív közbeavatkozása miatt van módjuk arra, hogy jelezzék, ha el kívánják utasítani a Telekom és a Telenor július 1-jétől bevezetni tervezett kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatát.

Emlékeztettek: a hatóság eljárása kötelezte a szolgáltatókat arra, hogy a jogszabályoknak megfelelően értesítsék előfizetőiket, és biztosítsák számukra a jogszabályokban előírt, legalább 15 napos határidőt a válaszadásra.

Hangsúlyozták: az NMHH, valamint a mobilszolgáltatók közötti megállapodások garantálják, hogy továbbra is minden előfizető jelezheti még, ha el kívánja utasítani a díjemelési ajánlatot, az értesítéstől számított 15 napon keresztül.

Kifejezetten a hatóság közbeavatkozásának köszönhető, hogy az előfizetők nem szenvedtek olyan hátrányt, amelyet később már nem vagy csak nehezen lehetett volna elhárítani - fűzték hozzá.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!