TV műsor

Te tudatosan táplálkozol?

IT/Tudomány, 2017.11.02

Egészséges életmód, kiegyensúlyozott táplálkozás… nagyon „divatos” kifejezések. És a tudatos táplálkozással hogy állsz?

Egészséges ételek
Persze igazából ezek kéz a kézben járnak. Ha odafigyelsz a kiegyensúlyozott étrendre, akkor tudatos is vagy. Kérdés az, hogy mennyire. Van, aki csak a biopiacon vásárol, van, aki odafigyel, de nem retten vissza egy-egy félkész vagy készételtől sem, és persze van, aki egyszerűen megveszi, ami megtetszik neki. Te melyik csoportba tartozol?

Mire érdemes odafigyelni?

A kiegyensúlyozott táplálkozás igazából azt jelenti, hogy mindenből ehetsz, csak az arányokra és az alapanyagok minőségére kell odafigyelned. 
Azért, mert megeszel egy szelet süteményt vagy egy finomlisztből készült pizzát, még nem jön el a világ vége. Ha viszont ezt mértéktelenül teszed, akkor meglesz a böjtje. 

Ezért fontos, hogy étrended összeállításánál odafigyelj néhány alapvető szabályra:

1. Élelmiszerek rosttartalma
A rostban gazdag táplálkozás az egészséges életmód egy nagyon fontos része. Az élelmi rostok pozitív élettani hatásai miatt válassz olyan alapanyagokat, amikből fedezni tudod a megfelelő rostbevitelt.
2. Vitaminok, ásványi anyagok
Próbáld úgy összeválogatni az alapanyagokat, hogy minél hasznosabbak legyenek a szervezeted számára. És persze használj olyan konyhai technikákat, melyekkel megőrizheted az élelmiszerek vitamin- és ásványianyag tartalmát.
3. Só, cukor
Ezeket érdemes kordában tartani. Jó azonban, ha tudod, hogy drasztikus változtatással nem nagyon várhatsz hosszú távú eredményt. Ha hirtelen sokkal kevesebb sóval főzöl például, előfordulhat, hogy olyan ízetlennek fogod érezni az ételt, hogy „utánsózol” majd. És még az is lehet, hogy ezzel pont az ellenkező hatást éred el. 
Ha viszont fokozatosan kezded el csökkenteni a só vagy a hozzáadott cukor mértékét, ízlelőbimbóidnak lesz ideje az átállásra. 
4. Fontos a példamutatás
A gyerekek számára első számú példa a szülő. Hiába mondod neki, hogy egyen sok gyümölcsöt, ha azt látja, hogy te nem eszel. 

Mi a helyzet a félkész vagy készételekkel a tudatos táplálkozásban?

Ezek célja, hogy könnyebbé tegyék az életedet. Hosszas reggeli készülődés helyett egy tál gabonapehely, vacsorára egy instant leves nem jelenti azt, hogy nem vagy elég házias. Fontos azonban, hogy odafigyelj, milyen összetételű és minőségű terméket veszel! Azért mert valami zacskóban vagy dobozban van, még passzolhat a kiegyensúlyozott étrendbe. 

Fontos azt is észben tartani, hogy az élelmiszergyártók feltüntetik termékeik csomagolásán a tápértéket, a termékek összetevőit, és azok mértékét, sőt egyesek az ajánlott fogyasztási mennyiséget is, ami a mértékletes táplálkozásban segít.

Ha szeretnéd jobban megismerni, hogyan készülnek ezek a termékek, és hogyan tudod beilleszteni őket a napi étrendedbe, most megtudhatod. Érdekes információk, cikkek, videók az élelmiszergyártásról a Nestlével.

(Webrádió)


Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!