Balog Zoltán úgy fogalmazott, hogy nemcsak Zalaegerszeg, hanem egész Magyarország számára igen jelentős az elektromos és önvezető járművek tesztelésére alkalmas komplexum. "Szintlépést jelent" Magyarország iparfejlesztésében, ipari stratégiájában, hogy a magyar gazdaság húzóágazatának számító autóiparhoz kapcsolódóan saját fejlesztésben készül és működik majd a tesztpálya - közölte a politikus az első épület alapozásának indulásakor.
Hozzáfűzte, hogy mindehhez a magyar felsőoktatás "gazdaságbarát programjai", szakirányú képzései is illeszkednek, ez pedig összeköti a nemzetgazdasági minisztériumot és az Emberi Erőforrások Minisztériumát (Emmi).
Palkovics László, az Emmi oktatási államtitkára, a zalaegerszegi beruházás kormánybiztosa emlékeztetett arra, hogy néhány órával korábban két nagyobb, együttesen több mint 3 milliárd forintos forrást felhasználó oktatási, kutatás-fejlesztési projekt nyitórendezvényét tartották. A több egyetemet érintő programok közvetlenül kapcsolódnak a járműipari tesztpályához, s ezzel nemcsak az infrastruktúrát, hanem a "szakmai környezetet" is fejlesztik olyan mérnökök és más szakemberek képzésével, akikre a pálya működtetésénél és a csatlakozó vállalatoknál is szükség van.
Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, a pálya miniszteri biztosa felidézte, hogy a beruházás várhatóan három év alatt készül el, az első ütem a jövő tavaszra zárul le. Most kezdődött el az első épület, egy műhelyeknek helyet adó, 2000 négyzetméteres technikai épület alapozása, az építkezést a kivitelező ZÁÉV március végére fejezi be.
A közelében egy 2200 négyzetméteres fogadóépületet terveztek, ennek kivitelezése a remények szerint szintén hamarosan elindulhat és tavaszra befejeződhet. A járművek teszteléséhez elkészült már egy 300 méter átmérőjű körpálya 80 centiméter mély kavicsalappal, amin 10 centiméteres aszfaltréteg van, de további két hasonló réteget kap még - ismertette Vigh László.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!