Biztonságosabbá teheti a vasutat az új karbantartási rendelet a szakmai érdekképviselet szerint

Kék hírek, 2017.07.04

A vasúti közlekedés biztonságát javítják, a piaci szereplők számára egyértelműek és alkalmazhatók a vasúti karbantartási rendelet módosítására tett szakmai javaslatok, amelyek véglegesítésén a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) dolgozik és a rendelet hatályba léptetését 2018. január 1-jére halasztották, hogy további 6-8 hónapot kapjanak az érintettek az előírások maradéktalan teljesítésére - közölte a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület kedden az MTI-vel.

A vasúti személyszállítási, árufuvarozási, infrastruktúraépítési, üzemeltetési és járműgyártási ágazat érdekképviseletét ellátó szervezet ismertette, hogy az új jogszabály a Magyarországon bejegyzett vasúti járművek és a karbantartó műhelyek követelményeit rögzíti.

A rendelet módosítása előírja többek között az elvégzett karbantartási munkák teljes körű, visszakereshető dokumentálását és azt, hogy a karbantartó műhelyek üzemeltetőinek felelősségbiztosítása kiterjed a személyi sérüléssel, dologi, környezetszennyezési és sérelemdíjjal kapcsolatos kockázatokra, valamint a kártérítésre is. A jogszabály szerint csak megfelelő engedéllyel vagy tanúsítvánnyal rendelkező alvállalkozások láthatnak el javítási vagy karbantartási feladatokat, a járművizsgák pedig - megfelelő tárgyi és személyi feltételek biztosításával - a karbantartás helyén is elvégezhetőek. Könnyebbé válik a szakember-utánpótlás, mivel például egy mérnök szakterületi vezetői kinevezéséhez az eddigi 5 év helyett 3 év szakmai előélet szükséges - írták.

Az NFM jelenleg a javaslatcsomag alapján a dokumentum véglegesítésén dolgozik, miután a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület koordinálásával a jogalkotó, a hatóság és az érintett vállalatok képviselői március és május között több munkacsoportban egyeztettek - írták.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!

Ezt olvasta már?

Kövess minket a Facebookon!