A vasúti személyszállítási, árufuvarozási, infrastruktúraépítési, üzemeltetési és járműgyártási ágazat érdekképviseletét ellátó szervezet ismertette, hogy az új jogszabály a Magyarországon bejegyzett vasúti járművek és a karbantartó műhelyek követelményeit rögzíti.
A rendelet módosítása előírja többek között az elvégzett karbantartási munkák teljes körű, visszakereshető dokumentálását és azt, hogy a karbantartó műhelyek üzemeltetőinek felelősségbiztosítása kiterjed a személyi sérüléssel, dologi, környezetszennyezési és sérelemdíjjal kapcsolatos kockázatokra, valamint a kártérítésre is. A jogszabály szerint csak megfelelő engedéllyel vagy tanúsítvánnyal rendelkező alvállalkozások láthatnak el javítási vagy karbantartási feladatokat, a járművizsgák pedig - megfelelő tárgyi és személyi feltételek biztosításával - a karbantartás helyén is elvégezhetőek. Könnyebbé válik a szakember-utánpótlás, mivel például egy mérnök szakterületi vezetői kinevezéséhez az eddigi 5 év helyett 3 év szakmai előélet szükséges - írták.
Az NFM jelenleg a javaslatcsomag alapján a dokumentum véglegesítésén dolgozik, miután a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület koordinálásával a jogalkotó, a hatóság és az érintett vállalatok képviselői március és május között több munkacsoportban egyeztettek - írták.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!