Az EU kampányt indít az uniós élelmiszerek népszerűsítésére Európában és világszerte

Külföld, 2018.10.16

Az Európai Bizottság az Európai Unió (EU) mezőgazdasági költségvetéséből 172,5 millió euróval (mintegy 55,2 milliárd forint) finanszírozza az uniós agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítését Európában és világszerte - közölte az uniós bizottság kedden.

A tájékoztatás szerint a következő három évben 79 kampányt indítanak, amelyek a termékek széles skáláját népszerűsítik, egyebek között a tejtermékeket, az olajbogyót és az olívaolajat, a zöldségeket és gyümölcsöket.

Phil Hogan, a mezőgazdaságért és a vidékfejlesztésért felelős biztos elmondta, a programmal támogatják az uniós agrár-élelmiszeripari termelőket termékeik minőségének megismertetésében, egyrészt az EU-n belül népszerűsítve azokat, másrészt új piacokat is nyitva számukra. Kiemelt figyelmet fordítanak az európai élelmiszerek minőségének földrajzi jelzésekkel történő alátámasztására és az ökológiai termelési módszerekre is - tette hozzá.

A gyümölcs- és zöldségágazattal 23 program foglalkozik majd. A 79 jóváhagyott programból 48 nem uniós országban lesz - jelezte a biztos.

A bizottság tájékoztatása szerint 97 millió euró támogatást kapnak azok a programok, amelyeket egy tagállam egy vagy több javaslattevő szervezete nyújtott be. További 75,5 millió euró finanszírozásban részesülnek azok a programok, amelyeket legalább két tagállam legalább két javaslattevő szervezete, illetve egy vagy több európai szervezet terjesztett be.

A kiválasztott programokat 19 tagállamból nyújtották be.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!