Hubertus Heil, a párt főtitkára elmondta, a kampány és a plakátok a család, az oktatás, a nyugdíj és a munka témái köré szerveződnek.
Az SPD szerint többet kell fektetni az oktatásba, ugyanis az előzetesen vártnál több gyerek születik, így egyre több helyre lesz szükség az iskolákban. 2021-ig bevezetnék az egész napos iskolát, és fejlesztenék a digitális oktatást is.
Szeretnék elérni azt is, hogy megszűnjön a nők és férfiak közötti bérkülönbség, jelenleg ugyanis a nők átlagosan 21 százalékkal kevesebbet keresnek a férfiaknál Németországban.
Emellett pedig megerősítenék az ország gazdasági bázisát azzal, hogy "okos ötletekbe és emberekbe" fektetnek.
Martin Schulz, az SPD kancellárjelöltje nem vett részt a kampánybemutatón. Hubertus Heil ezt azzal indokolta, hogy "nem találja jónak, ha a jelölt maga mutatja be a plakátjait", és egyébként is az a szokás, hogy a főtitkár ismerteti a kampány részleteit.
Kérdésre válaszolva elmondta azt is, hogy a választási kampány 24 millió euróba kerül.
Heil derülátónak mutatkozott annak ellenére, hogy az SPD támogatottsága a közvélemény-kutatások szerint elmarad az Angela Merkel vezette CDU-CSU pártszövetség mögött. Úgy fogalmazott, "a kampány még csak most kezdődik. A sprint számít a végén, amire jól felkészültünk."
Juliane Seifert ügyvezető igazgató közölte, Martin Schulz augusztus 8-tól országjárásba kezd, 30 nap alatt 16 tartományban 30 helyszínen találkozhatnak vele az emberek.
A Bundestag-választást szeptember 24-én tartják.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!