Februárban 243 ezer személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 2,6 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. Munkanapokkal kiigazítva az eladások két százalékkal növekedtek volna, de még az is lassulást jelent a januári 10 százalékos növekedéshez képest.
A forgalomba helyezett autók 67,3 százaléka állt vállalati szolgálatba, számuk alapján 3,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A magánszemélyek számára forgalomba helyezett autók száma 0,9 százalékkal csökkent.
A német márkák közül a legnagyobb növekedést, 15,0 százalékost a Mini érte el, illetve messze mögötte az Audi 4,2 százalékkal, a Porsche 2,4 százalékkal és a Ford 0,5 százalékkal. Az összes többi német márkánál csökkent a forgalomba helyezések száma. A Smart 21,6 százalékos visszaesést szenvedett el, a Volkswagen pedig 18,6 százalékosat. Az újonnan forgalomba helyezett autók legnagyobb hányada ezzel együtt is VW volt, 17,5 százalék.
Az import márkákat a Tesla vezette 122,0 százalékos növekedéssel, de nagy növekedést ért el az Alfa Romeo is 83,0 százalékkal, a Suzuki 55,8 százalékkal, a Lexus 49,3 százalékkal és a Ssangyong 48,9 százalékkal. Az import márkák közül változatlanul a Skoda hasította ki magának a legnagyobb részesedést, 5,8 százalékot, annak ellenére is, hogy 4,1 százalékkal kevesebbet helyeztek belőle forgalomba.
Dízel autóból az idén februárban 10,5 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba, mint tavaly. A dízel autók részaránya 43,4 százalék lett az idén februárban, a benzineseké pedig 53,7 százalék. Tisztán elektromos autót 1546-ot helyeztek forgalomba februárban Németországban, 105,9 százalékkal többet, mint tavaly. Hibrid személygépkocsi 5082 került az utakra februárban, 44,0 százalékkal több a 2016 februárinál.
http://www.kba.de/DE/Presse/Pressemitteilungen/2017/Fahrzeugzulassungen/pm07_2017_n_02_17_pm_komplett.html
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!