TV műsor

Moszkva nemzetközi szervezetekhez fordult az orosz újságírók ukrán kiutasítása miatt

Külföld, 2017.10.05

Nemzetközi szervezetektől, köztük az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezettől (EBESZ) kérte az orosz külügyminisztérium, hogy adjon "elvi értékelést" az NTV orosz televízió tudósítója, Vjacseszlav Nyemisev Ukrajnából történt kiutasítására.

Az orosz diplomáciai tárca csütörtökön kiadott állásfoglalása szerint a hivatalos Kijev ismételten diszkriminatív politikát folytat az orosz tömegtájékoztatási eszközök ellen, lényegében üldözi őket. A külügyminisztérium kifejezte óhaját, hogy "a régi európai demokráciák" nem tartózkodnának "fiatalabb partnereik jogos és szükséges bírálatától".

A Moszkvában kiadott dokumentum szerint az orosz tömegtájékoztatási eszközök "jogai durva megsértésének rendszeres jellege", valamint a helyi független újságírók "erősödő üldöztetése" azt jelzi, hogy Kijev "a rezsim elleni valós fenyegetésként" tekint az objektív tájékoztatásra, és miközben az európai értékekhez való közeledést hangoztatja,"az ukrán hatóságok valójában egy klasszikus totalitárius konstrukciót hoznak létre, amelyben norma a másként gondolkodás elnyomása".

Az orosz külügyminisztérium rámutatott, hogy az orosz sajtó munkatársai számára az ukrajnai megbízatások gyakorlatilag egyenértékűvé váltak a fokozottan veszélyes helyszínekre való kiküldetésekkel, mert Kijev nem képes szavatolni sem a biztonságukat, sem a kényelmes és nyugodt munkafeltételeket. Az állásfoglalás szerint az orosz újságírókat a szakmai tevékenységük miatt provokálják, indokolatlanul letartóztatják, kitoloncolják és kitiltják Ukrajnából.

Nyemisevet az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) azért toloncolta ki, mert találtak nála egy, az önkényesen kikiáltott kelet-ukrajnai szakadár Donyecki Népköztársaság "tájékoztatási minisztériuma" által a nevére kiállított akkreditációs igazolványt. Július végén Marija Knyazevát, a Kijev szerint az NTV-hez hasonlóan a moszkvai propagandagépezethez tartozó Rosszija 1 és a Rosszija 24 tévécsatornák munkatársát, augusztus közepén Tamara Nyerszeszjant, az orosz állami rádió és televízió tudósítónőjét, augusztus végén pedig Anna Kurbatovát, a Pervij Kanal (Első Csatorna) elnevezésű orosz állami televízió tudósítóját toloncolták ki az ukrán hatóságok. 2015-ben az ugyancsak a Pervij Kanalnak dolgozó Alekszandra Cserepnyinát és Jelena Makarovát utasították ki Ukrajnából.
(MTI)


Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!