Uniós bíróság: az Adidaséhoz hasonló védjegyet nem használhatja a Shoe Branding Europe

Külföld, 2018.03.01

Az Adidas német sportszergyártó, melynek védjegyében három párhuzamos csíkozás szerepel, megakadályozhatja azt, hogy más gyártók cipőin elhelyezett, két párhuzamos sávból álló megjelölést európai uniós védjegyként jegyezzék be - közölte az Európai Unió Bírósága csütörtökön.

A luxembourgi székhelyű uniós törvényszék ítéletében azt mondta ki, hogy a két párhuzamos csíkozást esetlegesen bejelentett védjegyek tisztességtelenül kihasználhatják az Adidas cipőkön elhelyezett, három párhuzamos sávból álló korábbi védjegyének jó hírnevét.

Az ügy előzménye, hogy a belga Shoe Branding Europe nevű cég cipőire két európai uniós védjegy lajstromozását kérte - a cipőáruk és a munkavédelmi cipők tekintetében - az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalától (EUIPO). A német Adidas felszólalt a védjegyek uniós bejegyzésével szemben.

Az EUIPO helyt adott az Adidas felszólalásának és megtagadta a Shoe Branding Europe által bejelentett két védjegy lajstromozását. Indoklásában a motívumok bizonyos mértékű hasonlóságára, a védjegyekkel jelölt áruk azonosságára hivatkozott. Valamint arra, hogy fennáll a veszélye, hogy a vásárlók kapcsolatot feltételeznek a védjegyek között, amely által a bejelentett belga márkajel használata tisztességtelenül kihasználja az Adidas védjegyének hírnevét.

Az uniós bíróság ítéletében helyben hagyta az említett határozatokat. A bírák véleménye szerint az EUIPO nem vétett értékelési hibát, amikor úgy ítélte meg, hogy a bejelentett belga védjegyek használata tisztességtelenül kihasználja az Adidas hírnevét, valamint azt, hogy a Shoe Branding Europe nem fűzött bizonyíték erejű indokokat a bejegyeztetni kívánt két párhuzamos csíkozás használatához.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!