Jelentős külföldi médiavisszhangja volt a budapesti divathétnek

Kultúra, 2019.12.03

Jelentős külföldi médiavisszhangja volt a november elején megrendezett budapesti divathétnek, az esemény kapcsán a magyar divatról cikkezett egyebek mellett az olasz Vogue, és az arab Harper's BAZAAR is - közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség kommunikációjával foglalkozó cég kedden az MTI-vel.

Mint írják, a negyedik alkalommal megrendezett Budapest Central European Fashion Week híre bejárta a nemzetközi sajtót, több mint 30 cikk született a hazai tervezők izgalmas kollekcióiról, a bejegyzések tanúsága szerint a divatújságírók elsősorban a kreációk minőségét és a más országokban nem fellelhető újdonságot, frissességet, valamint a kifutókon felvonultatott ruhák nemzetközi sikerének potenciálját emelték ki.

A Magyar Divat & Design Ügynökség által megrendezett eseményen idén hetven volt azoknak a meghívott külföldi influenszereknek és újságíróknak a száma, akiknek köszönhetően a magyar divat az elmúlt napokban nagy nemzetközi sajtóvisszhangot kapott - tartalmazza a közlemény.

Az összegzés szerint novemberben a magyar divat jó híre a magyar és a külföldi médiumokat is bejárta a Budapest Central European Fashion Week sikere nyomán. Az eseményeken 46 nemzetközi influenszer vett részt, akik követői bázisuk alapján összesen több mint hatmillió emberhez juttatták el a magyar divat sikereiről szóló híreket. A divathéten 1353 Instagram-story született, míg a posztokra adott lájkok száma majdnem félmillió volt - olvasható a közleményben.

Mint írják, a Magyar Divat & Design Ügynökség a megszokott fashion showk megrendezése mellett a Budapest Central European Fashion Weeken igyekezett felkelteni a nemzetközi sajtó figyelmét azzal a szándékkal, hogy a hazai kollekciók híre minél messzebb eljusson a világba. A szervezők ezzel is hozzá akartak járulni a magyar divatipar és a divatmárkák hírnevének növekedéséhez.

Az összegzés szerint a 2020-as tavaszi-nyári kollekciókat bemutató eseményre olyan, a divatszakma olyan neves képviselői látogattak Magyarországra, mint a Diet Prada párosa - akik már második alkalommal voltak jelen-, a Dazed and Confused és a Cut magazin újságírója, Kristen Bateman, a Vogue Italia, a Vanity Fair és az újhullámos Kunst Magazin és a Fucking Young! szerkesztői, de a Vogue olasz és ausztrál munkatársai, valamint a Harper's BAZAAR Arabia divatújságírói is jelen voltak a budapesti divathéten.

A Vogue Australia több oldalon keresztül mutatta be a magyar divat inspirálta legfrissebb utcai összeállításokat. A Harper's BAZAAR olyan, az eseményen bemutatott ruhák válogatásából készített divatfotókat közölt, amelyek Budapest ikonikus helyszínein készültek - emlékeztet a közlemény.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!