Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leválthatĂł
Magazin
Uccai dumák
Az ítélet rád méretett
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Ezentúl Bugatti Veyronnal is üldözik a bûnt Dubaiban
SzTE hĂ­rek SzTE hĂ­rek
Nehezebb lehet a felvételi
Zsapka Anna   2008 November 11, Tuesday  
Image
Jövõ évtõl nehezebb lehet bekerülni a felsõoktatásba. A várható változásokról és azok következményeirõl beszélgettünk Dékány Imre rektorhelyettessel és Forgács Tamással, a BTK oktatási dékénhelyettesével.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
Jövõre nehezítenék annak a dolgát, aki be szeretne kerülni valamely felsõoktatási intézménybe. A Magyar Rektori Konferencia nemrég azzal a javaslattal élt, hogy emeljék meg a felvételi ponthatárok alsó limitjét. Tehát 160 helyett, minimum 200 pontot kellene elérni ahhoz, hogy valaki egy fõiskolán vagy egyetemen tanulhasson.
Az elmúlt 15 évben csaknem négyszeresére duzzadt a hallgatói létszám. Egyre kevesebben akarnak szakmát tanulni, inkább a fõiskolát, egyetemet választják. Ez azért is lehet, mert mára már a szakmai képzéseknek nincsen becsületünk, valamint mert így idõt lehet nyerni a munkába lépésig. És azzal, hogy (idén elõször) már az összpontszám 40%-ával be lehet kerülni bizonyos szakokra, a gyengébb képességû diákok is esélyt kapnak a diploma megszerzésére. De vajon lehet-e belõlük jó szakember valaha? Talán ennek a problémának a felismerése miatt tárgyalnak a ponthatár emelkedésrõl. Persze azt is meg kell említeni, hogy ez még csak javaslat szintjén él, azonban már most lehet tudni, hogy a rektorok többsége támogatja az elképzelést.
Felmerült az a hír, hogy ahhoz, hogy valaki egyáltalán bekerülhessen felsõoktatási intézménybe, alap követelmény lenne egy emelt szintû érettségi letétele valamely tárgyból.
Vajon milyen hatással lennének ezek a szigorítások az egyetemekre? Javulhat-e a felsõoktatás minõsége? Felértékelõdhet-e újra a diploma?
Ezekrõl a kérdésekrõl beszélgettünk Dr. Dékány Imrével, a Szegedi Tudományegyetem rektorhelyettesével, a Kolloidkémiai Tanszék vezetõjével, valamint Dr. Forgács Tamással, a SZTE-BTK általános és oktatási dékánhelyettesével.


DĂ©kány Imre rektorhelyettes kĂ©rdĂ©sĂĽnkre elmondta, hogy egyetĂ©rt a pontszámok emelĂ©sĂ©vel, hiszen „egy tudományosan igĂ©nyes egyetemi kĂ©pzĂ©shez jĂłl kĂ©pzett hallgatĂłkra van szĂĽksĂ©g". Ha az egyetemek kvalifikáltabb hallgatĂłi rĂ©tegbõl tudnak választani mester kĂ©pzĂ©s, majd doktori szinten, az mindenkĂ©ppen minõsĂ©gjavuláshoz vezet az egyetemeken, a felsõoktatásban.

  • Hallgassa meg Dr. DĂ©kány ImrĂ©vel kĂ©szĂĽlt interjĂşnkat!

Természetesen a Szegedi Tudományegyetemnek is célja, a Nyugati színvonalhoz való felzárkózás (habár most is elõkelõ helyen áll a világ egyetemeinek ranglistáján). Az egyetem arra törekszik, hogy a legkiválóbb kutatók akik elmennek külföldre tapasztalatot szerezni, visszajöjjenek és itthon maradjanak. Az országnak szüksége van a tehetséges kutatókra. Ezért is fontos nagyon az egyetemek minõségének javítása, a nívós felsõoktatási képzés, állítja Dr. Dékány Imre.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player