2. lap. �sszesen 5.
A hajó
A tengerjárót a nácik korporatÃv „szakszervezete", a Deutsche Arbeitsfront (Német Munkafront) egyik fiókintézménye, a
KdF („Kraft durch Freude", azaz „Örömben az Erõ") épÃttette meg 25 millió birodalmi márkáért a hamburgi Blohm & Voss hajógyárban. 1937-re készült el, osztályok nélkül, mivel tömegek üdültetését szolgálta. VÃzkiszorÃtása elérte a 25 ezer regisztertonnát, hossza a 208 métert, szélessége pedig a 24 métert. Fedélzetén mozi és úszómedence is szolgálta utasai pihenését. Közel 1500 utas és 590 fõ legénység befogadására tervezték. Egy-egy útja során 9500 lóerõs dÃzelmotorjaival, 15 csomós sebességgel 12 ezer tengeri mérföld megtételére volt képes. Akkoriban a világ legnagyobb kirándulóhajója volt.
Nevét a svájci nácipárt egyik német vezetõjérõl,
Wilhelm Gustloff-ról kapta, akit 1936. február 4.-én egy antiszemita propagandatevékenysége miatt felháborodott zsidó diák, David Frankfurter lõtt agyon. Gustloff Ãgy a nemzetiszocializmus és a Harmadik Birodalom egyik "mártÃrjává" lett.
Több csoportot vitt a norvég fjordokhoz, valamint az Északi-tengeren a sarki fényhez, valamint a Földközi-tenger térségébe. A spanyol polgárháború végeztével, 1939-ben részt vett a
Condor Légió katonáinak hazaszállÃtásában. A második világháború kitörésekor, csakúgy, mint a többi KdF-hajót is, ezt is a Kriegsmarine foglalta le hadicélokra. Kórházhajónak épÃtették át, de mivel a kihasználtsága nem volt megfelelõ, a 2. tengeralattjáró-tanhadosztály úszó kaszárnyájává, kiképzõhajójává alakÃtották. Ebben a minõségben éveken át horgonyzott Gotenhafen kikötõjében. A hajó átvészelte a szövetséges bombatámadásokat, és a szovjetek Balti Flottája sem zaklatta.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
major 2010 January 30, Saturday, 14:03:08
Jól összeállÃtott cikk, és kapcsolódik is a korábbiakhoz. Gratulálok. Remélem jön a következõ cikk hamarosan.