Játékszer
Fracia (dzsókerek nélkül) vagy magyar kártya, a játékosok számának megfelelõ mennyiségben
Játékosok száma
Akárhány játékos
A játék célja és szabályai
Cél a kijátszás elõtt pontosan megjósolni ütéseink számát.
Az azonos színû magasabb lap, illetve az adu üt. Színre színt kell tenni, ha nincs a hívott szín akkor adut. A felülütés kötelezõ. Némi gyakorlás után ki fog derülni, hogy ezekkel a szabályokkal a hívó játékos viszonylag könnyen irányíthatja a játékot. Izgalmasabb és szórakoztatóbb lehet a játék, ha az elõbbi szabályok közül csak a színre szín adását tartjuk meg. Ha több paklival játszunk, akkor az azonos lapok közül az utoljára lerakott üt.
A játék menete
A játék különbözõ számú lappal játszott körökbõl áll. Az elsõ körben 1, majd 2, 3, stb számú lapot osztunk mindaddig, amíg csak jut mindenkinek azonos számú lap, utána egyesével csökkentjük az osztott lapok számát, egészen 1-ig. Elõfordulhat, hogy minden lapot kiosztunk a játékhoz, ilyenkor nincs aduszín.
Az elsõ körben mindenki 1 lapot kap, úgy hogy minden játékos felteszi a homlokára, hogy mindenki más lássa, de õ maga nem. A talon felsõ lapját felcsapjuk adunak. A többiek lapjának mustrája után következik az ütések számának megtippelése (az elsõ körben értelemszerûen legfeljebb egy lehet). A tippelés történhet egyszerre (például mindenki mutassa a kezén, hogy mennyit tippel, ami azonban 10 feletti lapszámnál csak a lábujjak bevonásával lehetséges), vagy egymás után sorban. Amennyiben nem egyszerre tippelünk, ki kell kötni, hogy a vállalt ütések száma nem egyezhet meg a kiosztott lapok számával (magyarán valaki törvényszerûen pórul fog járni). A tippek és a kapott pontok rögzítéséhez célszerû egy egyszerû táblázatot készíteni, amelyben a vállalt és ténylegesen teljesített ütések számát, valamint a kapott pontokat vezetjük. Az osztótól balra ülõ játékos kezd hívással.
A második körtõl az elõzõ körben kezdõ játékos oszt, de itt már mindenki csak a saját lapját láthatja.
Pontszámítás
Ha valaki pontosan eltalálta ütései számát, 10 pontot kap, és a vállalt ütései számának kétszeresét. 0 vállalás esetén a kiosztott lapok számának kétszerese jár, de legalább 10 pont.
Ha nem sikerült eltalálni, akkor az eltérés kétszeresét kell veszteségként könyvelni.
A játék úgy ér véget, ahogy elkezdõdött, vagyis a homlokra helyezett 1 lapos nyílt körrel.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
tomi 2009 November 04, Wednesday, 10:13:09
hogy a faszmba kel, it jácani