A szerdai kormányülés után videó-sajtókonferenciát tartott Csillag István közlekedési miniszter. Ezen az Európa Terv részeként a kormány 2015-ig szóló közúthálózat fejlesztési tervét ismertette. Elmondta, hogy a kormányzati ciklus végére 400 km autópályát és gyorsforgalmi utat kívánnak építeni, ezekre elsõsorban Európai Fejlesztési Banktól vesz fel kedvezõ feltételekkel az ország hosszúlejáratú hitelt.
A szegedi újságírókat természetesen a régiós fejlesztések érdekelték. Elhangzott, hogy a 43-as, Nagylaki határátkelõhöz vezetõ út építése csak 2008 után kezdõdhet meg.
A Webrádió kérdésére, mely szerint -mint a fórumunkból is kitûnik- meglehetõsen szkeptikusak a szegediek az M5-ös, elkészültének újabb határidejével kapcsolatban, a miniszter megerõsítette, hogy a kormányzati ciklus vérére ez mindenképpen megvalósul. Garancia pedig az, hogy ha nem vezetnek eredményre a koncessziós tárgyalások, akkor állami forrásból valósul meg az autópálya hiányzó szakasza, az elõirányzat erre megtörtént.
Megtudtuk még a minisztertõl, hogy tovább folynak a tárgyalások az M5 matricával való használatáról, de ezügyben még nincs döntés.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!