Csillag István az M5-rõl a Magyar HĂrlapnak
munkatársunktól
2003 November 03, Monday
TĂşljutottak a puhatolĂłdzĂł tárgyalásokon az M5-öst ĂĽzemeltetõ Alföld KoncessziĂłs AutĂłpálya Rt.-vel, s kĂ©rni fogják a kormányt, hogy Ăşj irányt vehessenek a tárgyalások -nyilatkozta a Magyar hĂrlapmak Csillag István.
|
Végsõ esetben ez akár a társaság kivásárlását is jelentheti, ahhoz persze az is kell, hogy az AKA partner legyen az eladásban - szögezte le a miniszter. Ezzel kapcsolatban Medgyessy Péter kormányfõ megismételte azt a korábbi elképzelést, hogy a Postabank privatizációjából idén és jövõre befolyó 101 milliárd forintból áldozhatnának erre a célra. A bejelentés némiképp meglepõ volt, ugyanis korábban úgy tûnt, hogy ez a változat lekerül a lehetséges megoldások listájáról. Mindenesetre szakértõk 100-120 milliárdra taksálják az M5-ös sztráda értékét, 50-60 milliárd a tõkeérték, s további 50-60 milliárd hitel is terheli az AKA-t. Akármilyen megoldás is születik, a kormány mihamarabb be szeretné vonni az M5-öst a matricás autópályák körébe, mert ahogy Csillag István fogalmazott, nem lehet különbséget tenni régiók között, igazságtalan, hogy az alföldi sztrádán sokszorosáért lehet autózni, mint az állami kezelésû hálózaton. A kormány abban is eltökélt, hogy 2006 végéig az M5-ös megépüljön Szegedig. Ahogy Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. elnök-vezérigazgatója fogalmazott, e téren nincsenek késésben.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!