Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumák
Ki fog tanulni?
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Kakukktojás: Bugatti egy Ferrari találkozón
Szegedi hírek Szegedi hírek
M5-ös: matrica minden áron
Népszabadság   2004 January 07, Wednesday  

A kormány szerdai ülésén döntés születhet arról, hogy az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. kivásárlása vagy a társaság bevételeinek kiegészítése árán kerül a matricás díjrendszerbe az M5-ös.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
A miniszterelnöknek és a kabinet tagjainak arról kell határozniuk, hogy évi néhány milliárd forint költségvetési kiadást felvállalva, az AKA Rt- vel együttmûködve, vagy inkább a koncessziós társaság összesen 100-120 milliárd forintos kivásárlásával teremtsék meg a feltételeket a matricás autópályadíj- rendszer bevezetéséhez az M5-ösön. A döntés nem lesz könnyû, mert a hírek szerint még mindig nem teljesen egyértelmû, hogy a kormány, illetve az autósok számára melyik megoldás az elõnyösebb, és ami rövid távon olcsóbb, végül nem lesz-e mégis drágább.
Egy közvetlenül karácsony elõtt napvilágot látott kormányhatározat szerint a pénzügyi és a gazdasági tárca vezetõi január 7-ig köthettek megállapodást az AKA Rt- vel a matricás rendszer M5- ösre történõ kiterjesztésérõl. Ilyen megállapodás azonban eddig nem született.
Az AKA érdemben nem változtatott december 5-én a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz (GKM) eljuttatott javaslatán. Ennek feltételei akkor nem feleltek meg a kormányzatnak.
A GKM szerdán a kormány elé kerülõ elõterjesztésébe azonban mégis bekerült az AKA-val való együttmûködés lehetõsége. Így elképzelhetõ, hogy a kormány a matrica bevezetésért cserébe évi 8-10 milliárd forint bevételkiegészítést fizet majd a koncessziós társaságnak. Ez pedig kiegészülhet azzal is, hogy mégis az AKA építheti meg az M5-ös következõ, Szegedig vezetõ szakaszát. Az új pályaszakasz megépítéséért és üzemeltetéséért a költségvetés úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizetne a befektetõknek.
A kormány december 23-i határozata értelmében akkor, ha a kabinet ma elfogadhatatlannak tartja az AKA-val való együttmûködést, a gazdasági és a pénzügyi tárca január végéig tárgyalhat a cég kivásárlásáról is. A lehetséges megoldások között a koncessziós társaság egészének – mintegy 120 milliárd forintba kerülõ – megvásárlása mellett most elõször a részleges kivásárlás is szerepel. A kormányhatározatból az is kiderül: a kabinet nem kizárólag az állami kivásárlásban gondolkodik. Bár a GKM-ben korábban légbõl kapott találgatásnak minõsítették, a kalapban az is benne van, hogy az AKA részvényeit "magyarországi, illetõleg külföldi befektetõ tulajdonában lévõ gazdasági társaság" vásárolja meg.
A részleges kivásárlással az állam olcsóbban is befolyást szerezhet az M5-ös díjainak alakításában, mintha a kivásárlásra 120 milliárdot költene. Elképzelhetõ, hogy az állam vagy a nevében eljáró magyarországi befektetõ csupán az AKA egyik fõtulajdonosa, a francia Bouygues 41 százaléknyi részvénycsomagját vásárolja meg. Ez a becslések szerint 30-35 milliárd forintba kerülne. Ha ezzel párhuzamosan a kormány ahhoz is hozzájárul, hogy a koncessziós társaság építse tovább az országhatárig az M5-öst, a részvények ugyancsak 41 százalékával rendelkezõ Bau Holding feltehetõen nem gördít majd leküzdhetetlen akadályt a matricás rendszer kiterjesztése elé.

részletesen

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player