Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Magazin
Uccai dumák
Változó világ
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Új modellt állít csatarendbe a Caterham
Szegedi hĂ­rek Szegedi hĂ­rek
M5-ös dupla áron?
munkatársunktĂłl   2004 February 04, Wednesday  

A Világgazdaság információi szerint az AKA Rt. tulajdonosai csak az eddig elhangzott összegek közel duplájáért adnák el a sztrádacégben lévõ többségi részesedésüket. Így az állam kisebbségi részt vásárolna, ám a tulajdonosok inkább bérbe adnák az M5-öst.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
A kormányzat által eredetileg vártnál jóval magasabb összeget kérne részesedése eladásáért az M5-ös autópályát üzemeltetõ AKA Rt. két fõ tulajdonosa: a Bau Holding és a Bouygues, így ez a vállalat hitelállományának átvállalásával együtt 215-220 milliárd forintba kerülne az államnak, a Világgazdaság a sztrádacég tulajdonosi körébõl szerzett értesülése szerint. A kiszivárogtatott információ alapján a tárgyalásokon emiatt le is került a napirendrõl, hogy a kormányzat teljesen kivásárolja az AKA Rt.-t, mivel lapinformációk korábban hetvenmilliárd forintos vételárról, valamint a társaság ötvenmilliárdos hitelállományának átvállalásáról szóltak. Nincs lehetõség arra sem, hogy a kormányzat csak a Bouygues részesedését vásárolja meg.
A két fõ tulajdonost ugyanis köti az a megállapodás, amely szerint részesedésüket csak együttesen értékesíthetik. Úgy tudjuk, éppen ezért a kormányzat már csak arra törekszik, hogy kisebbségi tulajdont szerezzen az AKA Rt.-ben a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) bevonásával, igaz, az értesülést hivatalosan a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban, a kormányszóvivõ titkárságán, illetve az MFB-nél sem erõsítették meg. Ennek megvalósulása esetén a többségi tulajdonosi jogokat továbbra is a Bau Holding és a Bouygues gyakorolhatná az AKA Rt.-ben úgy, hogy az M5-ös továbbépítésének jogát is ismét megkapná a sztrádacég.
A végsõ konstrukció ugyanakkor még kedd délután is kérdéses volt, ugyanis a tulajdonosok finanszírozási oldalról több olyan garanciális hiányosságot is felvetettek, amely a késõbbiekben hátráltathatná a sztráda továbbépítésének megkezdését. A Világgazdaság úgy tudja, ehelyett a tulajdonosi oldal egy olyan - hónapokkal ezelõtt már felmerült, majd elvetett - alternatívát szorgalmaz, hogy a kormányzat az AKA Rt.-ben történõ tulajdonszerzés helyett inkább vegye bérbe az autópályát, amellyel az állam elkerülhetné az újabb hitelek felvételét. A hivatalos kormányzati tájékoztatás szerint a hét végére már elkészült egy parafált szerzõdés, s március 12-én a jelenlegi fizetõkapus díjrendszert fel fogja váltani a matricás rendszer, ám pillanatnyilag csak az tûnik bizonyosnak, hogy a kormány mai ülésén kiemelten foglalkozik az M5-ös autópálya ügyével.

Világgazdaság

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player