Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Magazin
Uccai dumák
Jégesõ, világvége
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Elia: Elsõ tuningcsomag az új Renault Cliohoz
Szegedi hírek Szegedi hírek
M5: a mérték a kérdés
munkatársunktól   2004 February 10, Tuesday  

Negyvenszázalékos állami részesedéssel tovább mûködhet, vagy teljes kivásárlása után újra magánkézbe kerül az M5-ös üzemeltetõje. A döntést már kedden bejelenthetik. Az üzlet érdekli a TriGránitot is.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
A hét végén tovább folytak az egyeztetések az M5-öst üzemeltetõ Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. kivásárlásáról. A Népszabadság értesülései szerint a gazdasági tárca két lehetséges megoldást tartalmazó javaslata alapján tegnap eldõlt, milyen áron vezeti be március 12-én az állami matricás rendszert a fõváros és Kiskunfélegyháza közti autópályán. Egyelõre nem ismeretes, hogy a kabinet a koncessziós társaság Medgyessy Péter miniszterelnök által szorgalmazott teljes, vagy a gazdasági tárca szerint kedvezõbb részleges kivásárlását választotta. Mindenesetre a bejelentést a kormány kommunikációs szakértõi Orbán Viktor kedd délutáni országértékelõ beszédéhez igazítják, azaz a döntést várhatóan már ezt megelõzõen közzéteszik.
A gazdasági tárca hétfõre elkészült elõterjesztésének mindkét változata azzal számolt, hogy a kormány az Állami Autópálya Kezelõ (ÁAK) Rt.-re bízza az AKA kivásárlását. Attól függetlenül azonban, hogy a tervezet A, vagy B-változata valósul meg, a kormánynak elsõ lépésben kincstári tulajdonból az Állami Privatizációs és Vagyonkezelõ (ÁPV) Rt. kezébe kell adnia az ÁAK-t. Az üvegzsebtörvény miatt ugyanis az állami sztrádatársaság jelenleg nem vásárolhat részvényeket, így az AKA kivásárlásánál sem járhat el az állam nevében.
Az elõterjesztésben szereplõ egyik javaslat alapján az ÁAK a koncessziós társaság részvényeinek 40 százalékát vásárolja meg. A befektetõkkel hét végén parafált szerzõdéstervezet szerint a mintegy 35 milliárd forintba kerülõ részvénycsomaghoz az AKA valamennyi jelenlegi tulajdonosa hozzájárul. A legnagyobb részesedést francia Bouygues és az érdekkörébe tartózó Colas, illetve a német Bau Holding, valamint építõipari érdekeltsége, a Strabag adja át az állami vevõnek. A kisebb tulajdonosok - a Magyar Intertoll Rt., az Egis Projects SA, CDC Ixis, vagy a Mol Rt., - csupán néhány százaléknyi részvényt adnak el az ÁAK-nak.
Medgyessy Péter ígéretének megfelelõen az M5-ös következõ 45 kilométeres, Szegedig tartó szakaszának 2005. december 31-ig el kell készülnie. Az elõzetes megállapodások alapján 356 millió euróba - tehát hozzávetõleg 93 milliárd forintba - kerülõ beruházás finanszírozása a kisebbségi állami tulajdonba kerülõ AKA feladata lesz. Éppen úgy, mint ahogy a társaságnak korábbi - mintegy 53 milliárd forintnyi - hitelét is fizetnie kell. Feltéve, hogy a kormány hétfõn végül a cég kisebbségi részesedésének megvásárlása mellett foglalt állást. Ezt ugyanis bizonytalanná tette, hogy az M5-ös matricásításáért az AKA által meghatározott, évenként esedékes bérleti díj mértékét a gazdasági tárca túlságosan magasnak találta. A mérsékeltebb díj elfogadására hétfõ délutánig adtak haladékot a befektetõknek. Nem lehet tudni, a szakminisztérium mekkora bérleti díjat tart méltányosnak. Mindenesetre - mint arról már beszámoltunk -, ha a kormány lemondana az AKA kivásárlásáról, a változatlan tulajdonosi összetételû társaság 2004-re és 2005-re évenként 17 milliárd forint, késõbb évi 25 milliárd forint bérleti díjat számlázott volna a költségvetésnek.

további részletek

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player