Korszerû közlekedési feltételek nélkül ma már elképzelhetetlen egy térség fejlesztése. Ezért a kormány döntését Csongrád megye, de az egész dél-alföldi régió szempontjából is történelmi jelentõségûnek tartom. A megyénket közvetlenül érintõ döntések közül a rendszerváltás óta ez volt a legfontosabb.
A közlekedĂ©sben 3 negatĂv tĂ©nyezõvel kellett eddig ebben a tĂ©rsĂ©gben szembenĂ©znĂĽnk: az autĂłpálya, a nemzetközi vĂzi Ăşt, a nemzetközi vasĂştvonal hiányával. Ebbõl egy -a legfontosabb- most megoldĂłdik. A sztráda megĂ©pĂĽlĂ©sĂ©vel nem csak a telekommunikáciĂł segĂtsĂ©gĂ©vel tarthatunk kapcsolatot EurĂłpával, hanem tĂ©nylegesen is, hiszen e döntĂ©s következtĂ©ben EurĂłpa egyik ĂĽtõere elĂ©r Szegedig, ezzel Ă©lĂ©nkĂĽlhet a gazdaság, nõhet a tõkevonzĂł kĂ©pessĂ©g. A már mĂ»ködõ vállalkozások számára olcsĂłbbá Ă©s gyorsabbá válik a szállĂtás.
BĂzunk abban, hogy a sztráda megĂ©pĂĽlĂ©sĂ©vel megfordĂthatĂł lesz a megye Ă©letĂ©ben a 90-es Ă©vek vĂ©gĂ©tõl tapasztalhatĂł negatĂv gazdasági trend Ă©s megindul a fejlõdĂ©s. A megye gazdaságfejlesztĂ©si operatĂv programjának egyik legfontosabb rĂ©sze a "kapu" szerep erõsĂtĂ©se, kihasználása. Ebben a közlekedĂ©si infrastruktĂşra fejlesztĂ©se szerepel prioritáskĂ©nt, ezen belĂĽl pedig az M5-ös, majd ehhez kapcsolĂłdĂłan az M43-as megĂ©pĂtĂ©se. Ezek a kormánydöntĂ©s Ă©rtelmĂ©ben rövidesen megvalĂłsulĂł fejlesztĂ©sek nem csak Belgrádot Ă©s Bukarestet hozzák közelebb, hanem EurĂłpa Ă©s Magyarország számára is javul egy másik uniĂłs tag, Görögország elĂ©rhetõsĂ©ge is.
Az autĂłpályák fölĂ©rtĂ©kelik a szegedi logisztikai központot, amelynek Ăşjabb megerõsĂtĂ©st adhat a város Ă©s a megye közös beruházásában megvalĂłsulĂł repĂĽlõtĂ©r-fejlesztĂ©s. Ezek a beruházások mind az ĂĽzleti szfĂ©rában � ahol a multinacionális cĂ©gek menedzserei naponta más országban tárgyalnak -, mind a turizmus terĂĽletĂ©n elengedhetetlenek.
Dr. Frank JĂłzsef
A Csongrád Megyei Közgyûlés elnöke
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!