Bejön a cikuszi térbe két clown. Az egyik frakkban és cilinderben, a másik fehérre kent arccal, kopaszon, pantomimes dresszben. Mintha tapsra jönnének, elénk állnak. Cilinder-lengetés, meghajlás és kezdõdik a produkcijóóó!
A kĂ©t clown, bár egyĂĽvĂ© tartozik, mintha egymástĂłl fĂĽggetlenĂĽl Ă©lnĂ©k meg a szĂnpadi szituáciĂłkat. KĂĽlön-kĂĽlön, mĂ©gis párhuzamosan, egymással egy tĂ©rben. A kopasz bohĂłc a melle közepe elĂ© feszĂtett piros fonal feszĂĽlĂ©sĂ©ben, a cilinderes pedig egy önmaga elõtt fĂĽggõleges kifeszĂtett piros fonál hosszában Ă©li saját törtĂ©nĂ©seit..
Nincs törtĂ©net, nincs dialĂłgus, csak a mozdulat, a fĂ©nyek játĂ©ka, a hang effektusok kĂsĂ©rete. És a kellĂ©kek. A valĂłságbĂłl nĂ©hány valĂłs dolog: anyagok. PapĂr, mĂ»anyag, ĂĽveg, celofán, meg nem gyĂşlĂł gyufa s mindaz ami ezekbõl kĂ©pezhetõ. Jelen van a tĂ»z, a vĂz, s mindaz, amit társĂthat a kĂ©pzelet a bohĂłcok játĂ©kához. Van mosoly Ă©s ragyogás, harag Ă©s szomorĂşság, meg bánat. BĂşcsĂşzkodások, találkozások, könyörgĂ©s Ă©s segĂtsĂ©gnyĂşjtás. Meg gyönyörĂ» szĂ©p mozdulatok, arcok. Zsukovszkij a játĂ©kosabb, könnyedebb, poĂ©nosabb. Perovics a bölcsebb, Ă©rettebb. Ă• a szĂnĂ©sz. Ă• vezeti be Ă©s õ vezeti le a clownt. Ă• vezĂ©nyli az elõadást.
Mindez persze csak fikciĂł. Zsukovszkij játĂ©kában folyamatosan jelen van a keresĂ©s, a kĂĽzdelem, a kudarc Ă©s a remĂ©ny. Perovics a szelĂdsĂ©get, a gyöngĂ©dsĂ©get hozza Ă©s adja.Â
Az elsõ meghajlás után O. Zsukovszkij idĂ©z egy gondolatot Danyiil HarmsztĂłl. (Harmsz az orosz abszurd Ă©s groteszk kiemelkedõ alakja, költõ, ĂrĂł, ötletgyártĂł.) Csak a lĂ©nyegĂ©re emlĂ©kszem. Hagyd a gondolatokat, s ha azok elhagytak tĂ©ged, akkor jövĂĽnk mi. Hát, elĂ©g nehezen jött át a közönsĂ©gnek, hogy ez egy Harmsz Projekt. De talán nem is ez a legfontosabb. Hanem ez a közel 60 perc. Hogy ez megmaradjon az emlĂ©kezetben.
GrĂłf RĂłza
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!