Azoknak ajánljuk ezt a cikket, akik még mindig bizonytalanok a téli gumi fontosságát illetően. Minden évben megújulnak a téli gumi gyártók kínálatai, hiszen számtalan technikai újítással állnak elő. Ebben az évben a 225/45R17 gumi kerül tesztelésre.
Hogyan történt a gumi teszt?
Nedves és száraz útviszonyok között is tesztelték az abroncsokat Észak-Németországban a Hanover-i pályán. Az Auto Expressz vezetői végezték el a tesztek nagy részét. A nyertes gumiabroncsot nem volt túl egyszerű megtalálni, hiszen igen sok jó abroncsot dobtak piacra. Nedves és száraz méréseket végeztünk a kontinentális Hanover-vizsgálati létesítményben Észak-Németországban. A tesztek többségét az Auto Express vezetői végezték, így bemutatjuk azokat a gumiabroncsokat, amelyeknek ezen a télen kell megfelelniük. Tavaly is elvégezték ugyanezt a tesztet, így ugyanolyan körülményeket biztosítottak, hogy össze lehessen hasonlítani az eredményeket. Az Egyesült Királyság útviszonyainak megfelelően idén is 40:20 arányban nyertek a nedves tesztek, hiszen Angliában zömében nedves útviszonyok vannak. Fontos megemlíteni, hogy a gumiabroncsokon megtalálhatók a kötelező címkézések is, így az FE az üzemanyag takarékosságot, a WG pedig a nedves úton való tapadást jelöli.
4 téli gumi teszt
A téli gumiknál összesen 4 tesztet végeztek el havas pályán, hogy megtalálják az idei legjobbat. Legnagyobb különbségek a fékezéseknél voltak tapasztalhatók. A lehető legnagyobb gyorsulással mérték a 3 mph és a 26 mph közötti különbségeket. Miután felgyorsultak az autók a megfelelő sebességre azonnal fékeztek és használták a blokkolásgátlókat is. A pálya, amelyen a
tesztet elvégezték, igen változatos volt, hiszen több fajta emelkedőt is tartalmazott és több egymástól eltérő ívű kanyart. A nedves utakon végzett teszteknél 7 Celsius fok alatt teljesítettek a legjobban az abroncsok. A tesztet egy 1,823 méter hosszú pályán végezték el, ahol a gumiabroncsok folyamatos terhelésnek voltak kitéve. Száraz felületen is elvégezték a tesztet, amely egy füves területen haladt keresztül. Gyors irányváltással tesztelték az abroncsokat. A belső zajt is értékelték 50 km/órás sebességnél sima és durva útfelületen is.
Zajminőség
Ezt a tesztet nem szabad összetéveszteni az EU gumiabroncs-címke zajminőségével, hiszen a vizsgálat célja a gumiabroncsok környezeti hatásainak csökkentése a forgalmas utak mellett élők számára. A részletes tesztet a lent említett linken keresztül bárki elérheti. A teszt során a Bridgestone Blizzak LM001, a Continental WinterContact TS 860, a Dunlop Winter Sport 5, a Goodyear UltraGrip Performance Gen-1, a Hankook i cept RS2, a Michelin Alpin 5, a Nokian WR D4 és a Pirelli Sottozero 3 abroncsokat tesztelték.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!