A projektmegvalósítás 2 éve alatt 25 általános iskolás hátrányos helyzetű gyermek részesült iskolán kívüli felzárkóztató fejlesztésekben. A tantárgyi fejlesztéseken túl nagy hangsúlyt kapott a projektben a kulcskompetenciák (anyanyelvi, matematikai, IKT, idegen nyelvi) fejlesztése is. A projekt megvalósítói prioritásként kezelték a szociális kompetenciák fejlesztését is, ennek érdekében számos programelemet terveztek és valósítottak meg: 2 bentlakásos tábor, 4 kirándulás, 7 Dankó Pista Klubfoglalkozás, 3 családi nap. A gyermekek a folyamatos (órarend-szerű) fejlesztő foglalkozásokon túl minden tanévben tanszercsomagot kaptak, a folyamatos motiváció fenntartására félévente a legjobban teljesítő tanodások ajándékokban részesültek.
A tanodások elsöprő többsége jelentősen javított a bevonáskori tanulmányi eredményén, a gyermekek szociális kompetenciája szintén látványosan fejlődött a pedagógusok, szociális szakemberek visszajelzései alapján. További eredménycsoport a Tanoda települési környezetbe való integrálódása, amely a projekt elején a megelőlegezett bizalommal kezdődött az együttműködő szervezetek részéről (civil szervezetek, szociális szolgáltató, Rábacsécsény Község Önkormányzata), majd pedig a közös települési programokban teljesedett ki.
Kiadó: Czinka Panna Roma Kulturális Egyesület
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!