Tüttő Kata a sajtótájékoztatón közölte: a fővárosi önkormányzat tavaly októberben kötött szerződést a Strabag Építőipari Zrt.-vel a XVIII. kerületi Ipacsfa utcában található, az egykori Cséry-telep részét képező telek teljes kármentesítésére.
Emlékeztetett arra, hogy a Cséry-telep évtizedeken át a főváros kommunális hulladéklerakója volt, később elkezdtek szennyvíziszapot is hordani oda, és illegális hulladéklerakónak is használták. Az érintett terület egy kis része csak az egész hatvanhektáros telepnek - jegyezte meg.
A főpolgármester-helyettes közölte: a Cséry-telep teljes kármentesítésére is szükség van, és ezt a kérdést mindenképpen a közfejlesztési tanács elé is viszik.
Becker Pál, a Fővárosi Közterület-fenntartó Nonprofit Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az európai uniós beruházás keretében a jelenleg használaton kívüli telken egy "21. századi létesítményt" terveznek létrehozni. Mintegy 14 ezer négyzetmétert parkosítanak majd, a létesítményt fákkal veszik körül. Felépítenek egy járműmosót és egy műhelyt is. A területen alakítják ki a főváros egyik legnagyobb hulladékudvarát.
Egyszerre négy hulladékgyűjtő autó ürítheti majd a szemetet az átrakóba, amelyben egy présgép konténerekbe tömöríti a hulladékot.
A beruházás megvalósulása után már nem egyesével kell a hulladékszállító járműveknek a szemetet Pusztazámorra vagy a hulladékhasznosító műbe eljuttatniuk, hanem körülbelül kétrakománynyi szemetet tömörítve szállít majd el egy vontató. A tervek szerint naponta húsz-huszonöt hulladékgyűjtő autó üríti majd itt a szemetet, és a tömörítés után nyolc konténeres vontató viszi majd innen hulladékot - ismertette Becker Pál.
Közölte, évente mintegy 110 ezer tonna szemetet tudnak tömörítve elszállítani a hulladékártalmatlanító helyekre.
A közreadott sajtóanyag szerint az átrakóállomással csökken a hulladék begyűjtését és szállítását végző célgépek szállítási ideje és a szállítási út távolsága, így a dél-pesti térségben a lakossági hulladék begyűjtését kevesebb járművel és gyorsabban lehet elvégezni, ezáltal csökken a járművek károsanyag-kibocsátása és a kerületek belső forgalomterhelése is.
A beruházás tervezett befejezésének határideje 2021 novembere.
(FOTÓ)
(MTI)
Galériánk
Véleménye van? Szóljon hozzá!