A jegyvásárlás nehézségei miatt indult döcögősen a tram-train normál üzeme

Belföld, 2022.09.09

Több mint egy hónappal a fizetőssé válás után, még mindig akadnak gondok a Szeged és Hódmezővásárhely közti vasútvillamos működésével.

Tram-Train A szerelvények ugyan már ritkábban hibásodnak meg, mint a próbaüzem alatt, de a jegyvásárlás nem igazán működik zökkenőmentesen.

Talán a próbaidőszakról éles üzemmódba való átállás hirtelensége okozta a legtöbb gondot. Sokan ugyanis csak augusztus 1-én szembesültek a ténnyel, hogy a november óta próbaüzemben működő tram-train fizetőssé vált. A hírt kétségtelenül elég későn, július 29-én jelentették be az illetékesek, így aki nem böngészte a helyi és országos sajtót a hétvégén, elég kellemetlenül érezhette magát, amikor vonaljegyet kértek tőle a fedélzeten a MÁV kalauzai.

A nem éppen lélekemelő nyitányt az is nehezítette, hogy a jegykiadó automaták jelentős része nem állt készen az indulásra, így sokszor azok sem tudtak menetjegyet venni, akik szerettek volna. Elvileg még két lehetőség állt az utasok rendelkezésére, ha a megállók mellett lévő automaták csődöt mondtak: vagy egy mobiltelefonos applikáció segítségével vettek menetjegyet, vagy megpróbálták a fedélzeti automatát munkára bírni.

A fedélzeti automaták olykor már működtek, de ne fogadjon senki nagy összegben arra, hogy a felszállás után is jegyet tud vásárolni ezekből. A mobil applikációt egyelőre kevesen használják, ugyanis itt is akadnak hátráltató tényezők. Meglepő módon a fiatalok többsége sem vásárol jegyet interneten keresztül, ezért a jegykiadó automatákra hárul a legnagyobb feladat, hiszen ezek elvileg minden megállóban az utazók rendelkezésére állnak.

A legnagyobb gondot ezek esetében az jelenti, hogy teljesen kiszámíthatatlan, mikor működnek, és mikor nem. A MÁV informatikus munkatársai augusztus eleje óta járják a szegedi, algyői és vásárhelyi jegykiadókat, és folyamatosan javítgatják a gépeket, mégis rendszeresnek mondhatóak a meghibásodások. Ők töltik fel egyébként papírtekercsekkel is a gépeket, így nekik akkor is lesz munkájuk, amikor végre összeáll a rendszer.

Egyébként épp azok a berendezések hibásodnak meg legtöbbször, amelyekre a legnagyobb szükség lenne. A szegedi Széchenyi téren közvetlenül az indulást követően sem lehetett jegyet venni, pedig ez a város legforgalmasabb környéke. Azóta is sokat rakoncátlankodik ez az automata, ahogy szintén néha megbízhatatlanul üzemel a Rókusi pályaudvarnál lévő és az algyői is. Az előbbi kettő egyébként a szabad ég alatt van, így elképzelhető, hogy az eső és az erős napsütés sem tesz jót nekik. A problémát érzékelhette a MÁV is, mert segítőkész fiatalembereket küldtek a legforgalmasabb megállókhoz. Az ő feladatuk lényegében az, hogy betanítsák az utasokat a gyors vásárlásra, és megnyugtassák a türelmetlenkedőket.

Az automata egyébként meglehetősen hosszú procedúra után ad menetjegyet, így egy vásárlás kezdők esetében akár 4-5 percig is eltarthat. Ezért, amennyiben torlódás van a gépnél, jó eséllyel az utolsók már nem tudnak érvényes jegyhez jutni. Az első hónap próbaidőnek számított, ám szeptemberben már büntetnek a kalauzok, ezért jól gondolja meg mindenki, felszáll-e érvényes menetjegy nélkül egy tram-train járatra. Mivel jelenleg félóránként járnak a szerelvények érdemes megvárni a következő járatot, és addig bőven marad időnk jegyet venni egy másik automatából.
(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!