2019. szeptember 28., Budapest, TIT Stúdió
. a környezeti nevelő reflektív, innovatív és támogatja a tanulók, tanítók és közösségek rezilienciáját, egyensúlyban a fenntarthatósági szempontból helyes hagyományok továbbvitelével,
. kötelezően építenek a kooperativitásra, valamint a kölcsönös egymásrautaltságra a szerzői munka folyamata és eredménye, azaz az ajánlások tartalma értelmében is, a békeigenlés és a szolidaritás kifejezésére,
. a fenntarthatóság tanulása során az inkluzivitást és az emberek és tanulási színterek szerinti sokféleséget is meg kell élni,
. a társadalmi (hozzáférési) egyenlőtlenséggel, következményeivel, csökkentésével minden nevelőnek feladata van,
. a tanulásszervezést komplex tanulásszervezésként kell végezni,
. ki kell állni a fenntarthatóságra nevelés egészleges, egészintézményes végzése mellett (például amikor egy óvodát, vagy egy helyi közösséget a tartalmi és a működtetési jellemzőiben is a fenntarthatósági értékekkel összehangoltan tartanak fenn az érintettjei), mert enélkül az csak erőforráspazarlás és felesleges magamutogatás,
. ki kell állni a természetben való jelenlétért, mert a természettel való közvetlen találkozás, érintkezés, élmény és öröm semmivel sem pótolható.
Kiadó: Magyar Környezeti Nevelési Egyesület
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!