Kunhalmi Ágnes, az ellenzéki párt társelnöke az MSZP Facebook-oldalán a budapesti Örs vezér teréről közvetített online sajtótájékoztatón azt mondta, Budapest és az agglomeráció élhetősége függ az M0-ás autóút állapotától.
Hozzátette: az autóút egy szakaszának felújítása világított rá arra, a fővárosi dugók egy részét az okozta, hogy a felújítás miatt az úton nagyon nehezen lehetett közlekedni. Amióta ezt a szakaszt átadták, érezhetően könnyebb a városban is közlekedni - vélekedett.
Emlékeztetett arra, hogy vannak fizetős szakaszok az M0-áson: az M5-ös autópálya és az M4-es autóút közötti, valamint M3-as autópálya és a 2-es út közötti szakasz, beleértve a Megyeri hidat is.
Kunhalmi Ágnes szerint a fizetős szakaszok lassítják a közlekedést.
A díjmentesség egy apró lépés lenne afelé, hogy a Budapesten és az agglomerációban élő hárommillió embernek könnyebb legyen az élete - mondta, jelezve: Palkovics László innovációért és technológiáért felelős miniszterhez fordul az ügyben.
Vajda Zoltán, a Budapest 13-as számú választókerületének MSZP-Párbeszéd által támogatott előválasztási országgyűlési képviselőjelöltje arról beszélt, hogy lassan másfél évtizede tervezik a H8-as és H9-es HÉV, valamint a 2-es metró összekötését az Örs vezér terénél. Az elmúlt tíz évben azonban nem történt érdemi előrelépés annak ellenére, hogy fideszes volt a főpolgármester, az országgyűlési képviselő és a XVI. kerületi polgármester is. A tavaly októberben "a Vitézy-Fürjes-tandemhez" kerülő projekt előkészítésére újabb, 2023-as határidőt szabtak - részletezte. "Totálisan elfogadhatatlannak" nevezte az újabb halasztást, és közölte, írásbeli kérdéssel fordulnak Mager Andreához, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszterhez, hogy indokolja meg a projekt késedelmét.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!