Vitézy Dávid rámutatott, egyelőre nem az autók számának csökkentése a reális cél, csupán a növekedés megállítása.
Ha igaznak bizonyulnak az előrejelzések, akkor az elkövetkező évtizedben debrecennyi ember költözik a fővárosba és az agglomerációba. Ha ehhez mindenki megveszi az első és a második autót, akkor Budapest közlekedhetetlenné válik - mondta.
Vitézy Dávid kiemelte: ennek a trendnek a megfordítására készül a BFK, többek között a budapesti agglomerációs vasútfejlesztési stratégiával.
A fővárosnak járó európai uniós forrásokról szólva azt mondta: Budapest és a régió nem lehet vesztese a következő ciklusnak. Egyelőre nincsenek végleges projektlisták, így korai arról beszélni, hogy mire mennyi jut - tette hozzá.
"Azt számonkérni a kormányon, hogy miért nem az önkormányzat dönt arról, hogy a közlekedési nagy projektekre mennyi uniós forrás jut, tévút. Erről mindig is az aktuális kormányok döntöttek, akár Gyurcsány Ferenc vezette, akár Bajnai Gordon, akár Orbán Viktor" - fogalmazott Vitézy Dávid megjegyezve: ez minden uniós tagállamban így van.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!