OGY - Krónika 4. rész (határozathozatalok)

Belföld, 2021.05.26

Az új elektronikus hitelesítésről és az ingatlannyilvántartás digitalizálásáról is határozott szerdai ülésén az Országgyűlés.



Szerkezetátalakítással kaphatnak segítséget a pénzügyi nehézségekkel küzdő cégek

Az Országgyűlés a pénzügyi nehézségekkel küzdő cégeknek létrehozta az úgynevezett szerkezetátalakítási eljárás lehetőségét, amivel az érintett vállalatoknak lehetőségük nyílhat a fizetésképtelenség és a csődhelyzet elkerülésére.

A képviselők 165 igen szavazattal, 7 tartózkodás mellett fogadták el az ide vonatkozó uniós irányelvek átvételéről szóló javaslat elfogadását.

Az igazságügyi miniszter előterjesztése indoklásában kifejtette, az Európai Unió tagállamainak többségében már létezik ilyen megelőző, szerkezetátalakítási eljárás.


Új elektronikus hitelesítést vezettek be a kormányhivatalokban

A parlament bevezette az úgynevezett aláírás-minta alapú hitelesítési rendszert a fővárosi és megyei kormányhivatalokban.

A képviselők 122 igen szavazattal, 12 nem ellenében és 39 tartózkodás mellett hagyták jóvá a Miniszterelnökséget vezető miniszter erről szóló javaslatát.

A változtatással egy olyan új elektronikus hitelesítés mód jön létre a kormányablakokban, amellyel az ügyfelek az elektronikus dokumentumokat egy úgynevezett aláírópad segítségével kézzel, egyszerű módon írhatják alá, az eközben rögzített kézjegy bizonyos biometrikus adatai (írásnyomás, írásdinamika és egyéb paraméterek) pedig titkosított formában rákerülnek a dokumentumra.

Digitalizálták az ingatlannyilvántartást

Az Országgyűlés új törvényt fogadott el az ingatlannyilvántartásról, amelyben az eddigi papír alapú ügyintézést elektronikusra váltják a hatékonyság és gyorsaság érdekében.

A képviselők 121 igen szavazattal, 6 nem ellenében és 45 tartózkodás mellett fogadták el a Miniszterelnökséget vezető miniszter törvényjavaslatát.

Az új jogszabálynak köszönhetően az ingatlannyilvántartás összekapcsolható lesz az állam más közhiteles elektronikus nyilvántartásaival, ahonnan az ingatlan-nyilvántartás adatai automatikusan frissülni tudnak és biztosított lesz az elektronikus információ-áramlás és kapcsolattartás, sok esetben az automatizált kapcsolattartás is.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!