OGY - Krónika 7. rész (közlekedési egyezmény)

Belföld, 2019.10.22

A genfi közúti közlekedési egyezmény kihirdetéséről tárgyalt az Országgyűlés keddi ülésén.



Előterjesztő: a nemzetközi vezetői engedélyek kiállítását rendeznék


Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára a Genfben 1949-ben kelt közúti közlekedési egyezmény és közúti jelzésekre vonatkozó jegyzőkönyv, az 1949-ben Genfben aláírt közúti közlekedésre vonatkozó egyezményt és a közúti jelzésekre vonatkozó jegyzőkönyvet kiegészítő európai megállapodás, a Genfben 1955-ben kelt az 1949-es közúti közlekedésre vonatkozó egyezményt és az 1949-es közúti jelzésekre vonatkozó jegyzőkönyvet kiegészítő, 1950-ben kötött európai megállapodás módosítása tárgyában létrejött, a közúti munkálatok jelzéséről szóló európai megállapodás, valamint a Genfben 1957-ben kelt, az útjelzésekre vonatkozó európai egyezmény kihirdetéséről szóló javaslatot ismertette.

Kifejtette: egyre gyakrabban okoz gondot, hogy egyes államok nem fogadják el az ott lakóhellyel nem rendelkező magyar állampolgároknak kiállított nemzetközi vezetői engedélyeket. Ezért szükséges a genfi egyezmény ismételt kihirdetése, így lehetővé válik a nemzetközi vezetői engedélyek kiállítása a genfi egyezmény alapján - mondta.


Fidesz: a szocializmusból származó rendeleteket törvényekkel kell helyettesíteni


Zsigmond Barna Pál (Fidesz) közölte: a rendszerváltozás előtt az Országgyűlést csaknem teljesen megfosztották jogalkotói szerepétől, így a nemzetközi szerződések egy részét még mindig rendeletek legitimálják. Fontos feladat ezeket a szocializmusból származó rendeleteket megfelelő törvényekkel helyettesíteni - vélekedett.


Jobbik: probléma a forgalom sűrűsége és a szűk úthálózat


Varga-Damm Andrea (Jobbik) arról beszélt, hogy a mobilizációs fejlődés erős társadalmi fejlődéssel járt együtt, de tény, hogy Magyarországon a forgalom sűrűsége és a szűk úthálózat sok problémát okoz. Gazdag a közlekedési szabályrendszer, de jelentős a szabálykövetés elmaradása, és az úthálózat is alkalmatlan - mondta.


MSZP: figyelni kell a 21. századi kihívásokra


Gurmai Zita (MSZP) örvendetesnek nevezte, hogy a kormány figyel a részletekre, és beterjesztette ezt a javaslatot, de - mondta - a 21. századi kihívásokra is figyelni kell. A képviselő nemzetközi példákat sorolva hívta fel a figyelmet közlekedési szabályok bevezetésének lehetőségére.


MSZP: változtatni kell egy idejétmúlt törvényen



Mesterházy Attila (MSZP) közölte: azért kell változtatni egy törvényen, mert idejétmúlt, és már van újabb, jobb szabályozás. 1962-ben Magyarország megállapodott a Szovjetunióval, hogy biztosítják az orosz és ukrán állampolgárságú nyugdíjasoknak a magyar nyugdíjat függetlenül attól, hogy rendelkeznek-e magyar állampolgársággal - mondta. Hozzátette: ha ezen a megállapodáson akarnának változtatni, "mi azt is nagyon támogatnánk".


KDNP: az Országgyűlésben kell meghozni a döntéseket



Nacsa Lőrinc (KDNP) azt mondta: korábban az Országgyűlés munkáját szinte nullára redukálták, ami nem tartozik az ország legdicsőségesebb korszakai közé, viszont most érdemes itt meghozni a döntéseket ahelyett, hogy "azt a régi praktikát követnénk, amit az MSZP elődpártja rendszeresen alkalmazott".



MSZP: nem a szocialista frakcióban ül a legtöbb MSZMP-párttag


Mesterházy Attila erre megjegyezte: "jelenleg az önök frakciójában több MSZMP-párttag ül és a kormányukban is, mint a mi frakciónkban".



Fidesz: 2007-ben nem foglalkozott a kormány a kérdéssel


Zsigmond Barna Pál azt mondta: 2007-ben járt le a szóban forgó egyezmény, de az akkori kormány nem foglalkozott a kérdéssel.



Ezt követően a vitát lezárták.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!