Eredményes volt a Budapest Central European Fashion Week

Bulvár, 2022.02.22

Beindította a magyar márkák nemzetközi eladásait a Budapest Central European Fashion Week. A rendezvényen egy teljes héten át várták a divat iránt érdeklődő közönséget január 31. és február 6. között -  közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség kedden az MTI-vel.

Mint a közleményben írják, a Magyar Divat & Design Ügynökség idén a négy nemzetközi divathetet megelőzve - Milánó, London, Párizs és New York előtt - mutatta be több mint 30 magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a Budapest Central European Fashion Week-en.

A három napon át tartó divatbemutatókat a vírushelyzet miatt csökkentett létszámmal tartották meg, melyeken keresztül 2 ezer 500 vendég, köztük nagykereskedők, hazai és nemzetközi újságírók, valamint véleményvezérek ismerhették meg a 2022/23-as őszi-téli darabokat a főváros ikonikus helyszínein. Az online adásnak köszönhetően volt olyan show, melyet több mint 150 ezer néző követett a közösségi média csatornákon keresztül élőben - közölték.

Emlékeztetnek rá, hogy a divatbemutatók pénteken kezdődtek a Királyi Lovarda épületében, majd szombaton és vasárnap a Szépművészeti Múzeumban ismerhették meg a nagykereskedők, az újságírók, valamint a divatipari szakemberek a kortárs divatmárkák 2022/23-as őszi-téli darabjait.

"Rengeteg visszajelzést kaptunk, miszerint sikerült az idei BCEFW-t egy új, magasabb szintre emelni mind a rendezvényszervezés, mind az értékesítésösztönzés terén. Emellett sikerült a külföldi vendégeink számára Budapest páratlan szépségét is megmutatnunk, hiszen fővárosunk emblematikus helyszíneire kalauzoltuk őket. Úgy gondolom az ilyen rendezvények kiváló lehetőséget adnak a divat és a turizmus meglévő kapcsolódásainak tudatos kiaknázására, illetve a magyar turisztikai vonzerő fejlesztésére" - melte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

"A nemzetközi nagy divathetek előtt megtartott bemutatók elérték a céljukat: a nemzetközi viszonteladók és forgalmazók, - akik többek között Olaszországból és Oroszországból érkeztek, hogy megnézzék a show-kat - még a teljes beszerzési keretük felett rendelkezve adhatták le rendeléseiket a magyar kollekciókra. Ez hatalmas versenyelőny a márkáknak, mely teljesen új gondolkodásmódot kívánt meg tőlük" - tette hozzá Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató-helyettese.

A rendezvényen a ruhamárkák mellett különféle kiegészítőket és ékszereket tervező brandek is bemutathatták alkotásaikat. A Fashion Street-en található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként öt, míg a Szépművészeti Múzeumban hét hazai márka kiállítása volt megtekinthető.

"A 21 divatbemutatót élőben 2 ezer 500 látogató követte, köztük a nemzetközi sajtó neves képviselői közül az olasz, ukrán és lengyel Vogue, valamint a lengyel és szerb Elle munkatársai, illetve olyan híres véleményvezérek, mint Doina Ciobanu vagy Richard Biedul" - írják.

A jegyértékesítésből befolyt csaknem egymillió forintot az Ügynökség idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlotta fel.

Az eseménynek a szakoktatásban és a felsőoktatásban résztvevő diákok, hallgatók is részei voltak: összesen közel 100 tanuló és tanár érkezett a különböző intézményekből, akik első kézből szerezhettek szakmai élményeket.

A BCEFW iránti érdeklődés az online térben is megmutatkozott, ahol a legújabb trendek iránt érdeklődők a BCEFW hivatalos Facebook-oldalán, illetve TikTok-csatornáján követhették az eseményeket. A legtöbb bemutató nézettsége 100 ezer fölötti volt, egyes show-kat pedig 150 ezren néztek élőben a TikTok felületén - írják a közleményben.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!