Biztosítási alkuszok: a fogyasztóbarát lakásbiztosítások piacán ne a díjverseny kerüljön előtérbe

Gazdaság, 2019.03.13

Az ügyfélbarát lakásbiztosítások jegybank által tervezett bevezetését úgy kellene  megvalósítani, hogy az növelje a hazai lakásállomány jelenlegi 70 százalék körüli biztosítottságát, és ne kényszerítse díjversenyre a biztosítókat - mondta Sebestyén László, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) napokban újraválasztott elnöke a szövetség szerdai sajtóbeszélgetésén Budapesten.

A biztosítási alkuszok szövetségének régi-új elnöke jelezte: a lakásbiztosítások piacán van tere a szolgáltatások versenyének, de a biztosítási konstrukciókat személyre szabottan, az ügyfelek számára közérthetően kell kidolgozni.

Sebestyén László kifejtette: ebben az évben a szövetség egyik nagy feladata az lesz, hogy az uniós biztosításközvetítői irányelv (IDD) gyakorlati alkalmazása során felmerült problémákat a Magyar Nemzeti Bankkal (MNB) és a Pénzügyminisztériummal együtt megoldja, emellett az általános európai adatvédelmi rendelet (GDPR) gyakorlati bevezetése, alkalmazása is komoly feladatot jelent.

Egy kérdésre kifejtette: a biztosítóknak is be kell látni, hogy hosszú távon többet nyerhet az a cég, amelyik az ügyfelei megőrzésére törekszik, és így időről-időre felhívja az ügyfelek figyelmét a biztosítások aktualizálására, hiszen az elégedett fogyasztók vélhetően ugyanannál a cégnél költik el a megspórolt összegek egy részét kiegészítő biztosítási szolgáltatásokra.

Arról is szólt: a szövetség számára fontos az is, hogy az ügyfelek kellő információval rendelkezzenek, mert például a lakásbiztosítás megkötésénél nem egy 20-30 ezer forintos díjról szóló szerződésről döntenek, hanem egy 20-30 millió forintos ingatlan hosszú távú biztosításáról.

Sebestyén László úgy vélte: a jegybank versenyképességről szóló 330 pontja alapján az alkuszoknak nagyobb figyelmet kell fordítani a személybiztosításokra, mivel a következő években a nyugdíj- és az egészségbiztosítások terén jelentős bővülés várható.

A FBAMSZ a Magyar Nemzeti Bank támogatásával tavaly fogyasztói képzési programot indított el Füge néven. A szövetség által elkészített, a biztosításokhoz kötődő tudnivalókat bemutató egyperces kisfilmeket azóta már közel 1,8 millió alkalommal tekintették meg az érdeklődők - mondta Exner Veronika, a szövetség új főtitkára.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!