Az amerikai kereskedelmi minisztérium kedden közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke februárban 528,1 milliárd dollárt tett ki, ami 0,5 százalékkal marad el az előző havitól. Ez tavaly szeptember óta a legerősebb ütemű csökkenést jelenti.
Elemzők 0,2 százalékos emelkedést vártak a januári, a felülvizsgálat után 0,3 százalékról 0,6 százalékra felhúzott növekedés után.
Éves összevetésben 4,3 százalékkal bővült a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma a januárban mért 5,0 százalék után.
A december-februári időszakban az előző három hónaphoz képest 0,5 százalékkal, éves összevetésben pedig 4,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma februárban havi összevetésben 0,4 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 4,2 százalékkal nőtt. Elemzők 0,2 százalékos havi összevetésű emelkedést vártak a januári 0,6 százalékos bővülés után.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma januárhoz képest 0,9 százalékkal esett vissza, éves szinten azonban 4,9 százalékkal nőtt.
Az autókat, az üzemanyagot, az építőipari termékeket és a vendéglátást sem számítva stagnált a kiskereskedelmi forgalom februárban, szemben az előző havi 0,4 százalékos emelkedéssel.
A benzinkutak forgalma januárhoz képest 2,8 százalékkal csökkent, tavaly februárhoz képest viszont 2,7 százalékkal emelkedett. A csökkenés alapvetően az olajárak esésére vezethető vissza. Jelentősen csökkent azonban az elektronikai kiskereskedők, az autókereskedők, a bevásárlóközpontok és a ruházati termékeket árusító üzletek forgalma. A bárok és éttermek havi 0,5 százalékos csökkenést könyvelhettek el, és ez a helyzet várhatóan tovább romlik.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!