EOS: az automatizáció és a digitalizáció a legnagyobb kihívás a kintlévőség-kezelésben

Gazdaság, 2018.11.29

A vállalatok 46 százaléka az automatizációt és a digitalizációt tartja a legnagyobb kihívásnak, amivel a kintlévőség-kezelési szakma szembesül a következő években - derül ki az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmányából.

A 17 országban elvégzett, 3400 megkérdezett szakértő álláspontját összesítő tanulmány alapján a vállalatok további 31 százaléka szerint a big data, 26 százaléka szerint a kiberbűnözés, 12 százaléka szerint pedig a mesterséges intelligencia implementálása jelenti majd a legfontosabb témákat.

A magyarországi cégek képviselőit arról is megkérdezték, milyen következményeket okoznak vállalatuk számára a késedelmes fizetések és a ki nem fizetett számlák. A válaszadók leggyakrabban a profitkiesést (47 százalék), a pénzforgalmi gondokat (42 százalék) és a magasabb kamatköltségeket (38 százalék) említették. Ezekre a következményekre a vállalatok 31 százaléka áremelésekkel, 27 százaléka a befektetések leállításával, 21 százaléka pedig elbocsátásokkal és a felvétel befagyasztásával reagál. A magyar cégek 16 százaléka veszélyben is érzi működését a mindennapi fizetési problémák miatt.

Thummerer Péter, az EOS Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a követelések megfelelő és szakszerű kezelése az egész gazdaság számára fontos kérdés.

"Rendkívül lényeges, hogy a késedelmes kintlévőségeket minél korábbi fázisban kezdjük kezelni, mert ilyenkor még jobbak a kilátások, mint egy korosabb követelés esetén. Gyakran láthatjuk, hogy a ki nem fizetett számlák körbetartozást okoznak, sőt akár egy egész beszállítói láncot is bajba sodorhatnak, ami esetenként több száz vagy akár több ezer munkahelyet is veszélyeztethet" - hangsúlyozza az ügyvezető igazgató a cég közleményében.

Az EOS Csoport fő tevékenységi köre a követeléskezelés, 60 leányvállalatával, több mint 7000 munkatársával, valamint 20 000 ügyfelével piacának egyik legnagyobb szereplője. Az EOS Csoport mintegy 180 országban van jelen partnerhálózatán keresztül, közvetlenül pedig 26 országban működtet leányvállalatokat. Az ügyfélkör legjelentősebb részét a banki- és biztosítási szektor, a közművek, a telekommunikációs piac szereplői, valamint IT vállalatok teszik ki.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!